رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 14 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ مرکز پویانمایی صبا با بیش از ۲ دهه فعالیت و پیشتازی در عرصه تولید آثار پویانمایی، همزمان با فرارسیدن فصل تابستان و آغاز اوقات فراغت کودکان و نوجوانان برنامه های متنوعی را تدارک دیده که به زودی از شبکه های سیما روی آنتن خواهند […]

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ مرکز پویانمایی صبا با بیش از ۲ دهه فعالیت و پیشتازی در عرصه تولید آثار پویانمایی، همزمان با فرارسیدن فصل تابستان و آغاز اوقات فراغت کودکان و نوجوانان برنامه های متنوعی را تدارک دیده که به زودی از شبکه های سیما روی آنتن خواهند رفت.

 

فصل جدید «شکرستان»، مجموعه «همه جوره ماجرا»، «باغ قصه ها»، «قاصدک ها»، «قصه های ریرا»، «مثل نامه»، «ماهی بادکنکی»، «جنگل فندق»، «آقامعلم و بچه ها»، «نقاش کوچولو»، «رعنا دختر دهقان»، «کوچولوهای کنجکاو»، «دنیای آبی» و «فرآیند» از جمله برنامه هایی هستند که به همت مرکز پویانمایی صبا برای پخش از شبکه های سیما در روزهای بلند و گرم تابستان، تهیه و تولید شده اند.

 

فصل جدید «شکرستان» که قصه های آن برگرفته از فرهنگ، آداب و رسوم و ظرفیت‌های هنر ایرانی است  در ۱۸ قسمت ۱۶ دقیقه ای تهیه و تولید شده که سید شهاب حسینی و علی همت مومیوند روایت قصه های آن را برعهده دارند. این مجموعه که به دلیل استقبال زیاد مخاطبان تاکنون  به زبان‌های عربی، انگلیسی و برخی از کشورهای آسیای جنوب شرقی دوبله شده به زودی از شبکه نسیم روی آنتن خواهد رفت.

 

«همه جوره ماجرا» کاری از گروه خردسال مرکز پویانمایی صبا است که در ۱۳ قسمت ۸ دقیقه ای برای مخاطب خردسال تهیه شده. در هر قسمت اتحاد و همکاری حیوانات یک جنگل برای حل مشکلات به تصویر کشیده می شود، این مجموعه تابستان امسال از شبکه های پویا، دو، پنج و جام جم پخش می‎شود.

 

مجموعه «باغ قصه ها» تولیدی جدید از مرکز پویانمایی صبا است که در هرقسمت از داستان های خود سعی دارد با کاراکتر باغبان مهربان و گربه ای به نام پیشل خالق قصه های پند آموز برای خردسالان باشد. این مجموعه در ۱۳ قسمت در روزهای گرم تابستان از شبکه پویا به نمایش در می آید.

 

«قاصدک ها» نیز عنوان مجموعه ای جدید است که در مرکز پویانمایی‌ صبا برای مخاطبان خردسال تولید شده و به زودی از شبکه پویا و جام جم به نمایش در خواهد آمد. این مجموعه با هدف شناخت صحیح کودکان از دنیای پیرامون خود و تعامل صحیح با حیاط وحش ساخته شده است.

 

«قصه های ریرا» که در ۱۳ قسمت ۱۰ دقیقه ای برای مخاطبین خردسال تولید شده و در فصل تابستان از شبکه پویا پخش خواهد شد، داستان یک دختر بچه کنجکاو چهار ساله را به تصویر می کشد که معمولاً برای به دست آوردن تجربه‌های جدید دچار دردسر می‌شود.

 

«مثل نامه» مجموعه ای ویژه کودکان است که در ۲۵ قسمت ۱۳ دقیقه ای با رویکرد بازگویی و مرور ضرب‌المثل‌های قدیمی ایرانی تهیه و تولید شده و در هر قسمت یک ضرب‌المثل را در قالب داستانی شیرین روایت می کند. مثل نامه از شبکه های سیما از جمله شبکه دو، نهال و امید به روی آنتن می رود.

 

سری جدید مجموعه «ماهی بادکنکی» که در ۱۳  قسمت ۱۲ دقیقه ای برای گروه سنی کودکان تهیه و تولید شده از دیگر برنامه های مرکز پویانمایی صبا برای تابستان است که هم اکنون در حال پخش از شبکه نهال است. این مجموعه با نگاه به موضوعاتی چون تبیین سبک زندگی سالم برای کودکان، مهارت های زیستی، بالابردن مسئولیت های اجتماعی، همیاری و افزایش هوش هیجانی، خلاقیت، خانواده، محیط زیست و همچنین بازشناسی آیین ها و سنن ساخته شده است.

 

مجموعه دیگری که تابستان امسال به روی آنتن می رود «جنگل فندق» نام دارد. مجموعه ای که در قالب کاراکتر حیوانات دوست داشتنی، راوی داستان های جذاب برای کودکان خواهد بود. «جنگل فندق»  در ۲۰ قسمت ۱۲ دقیقه ای تولید شده و از شبکه نهال به روی آنتن خواهد رفت.

 

«آقامعلم و بچه ها» عنوان مجموعه ای است که در ۱۳ قسمت ۱۳ دقیقه ای برای مخاطبین کودک تهیه شده و در آن مخاطبان شاهد نوع تعامل و ارتباط دوسویه بین معلم و دانش آموزان می شوند. قهرمان داستان این پویانمایی، معلمی است که محل رجوع تمام مشکلات بچه ها و فصل الخطاب روایت هاست. مجموعه «آقا معلم و بچه ها» تابستان امسال مهمان مخاطبان شبکه دو، نهال و آموزش خواهد بود.

 

«نقاش کوچولو» مجموعه جذاب دیگری از گروه خردسال مرکز پویانمایی صبا است که در ۱۳ قسمت ۱۱ دقیقه ای تولید شده که به زودی از شبکه پویا و جام جم پخش می شود. در این مجموعه که بر اساس  نقاشی های یک کودک که از دنیای پیرامونش کشیده و جان بخشیده می شوند، سعی شده قوه تخیل، خلاقیت و نوآوری در کودکان بیش از پیش شکوفا شود.

 

«رعنا دختر دهقان» که فصل های گذشته آن از شبکه های سیما پخش شده است هم اکنون با آغاز فصل تابستان  با ۱۳ قسمت جدید مهمان کودکان می‎شود. داستان این مجموعه در یک شهر قدیمی از ایران رخ می دهد و در هر قسمت از آن به واسطه اشتباهات یا خودخواهی های یک یا چند نفر از اهالی شهر به ویژه حاکم شهر مشکلاتی برای مردم رخ می دهد که دختر بچه ای به نام رعنا با هوش و ذکاوت فراوان خود راه حل هایی ارائه کرده و مردم را از مشکلات رها می سازد.

 

مجموعه «کوچولوهای کنجکاو» از دیگر تولیدات مرکز پویانمایی صبا برای مخاطبین خردسال است که در ۱۳ قسمت ۸ دقیقه ای  تلاش دارد با نگاهی متفاوت به مسائل رایج، موثر و کاربردی در زندگی روزمره، مضامین مهمی که سبب برانگیختن حس کنجکاوی در خردسالان می‌شود را برای این قشر الگوسازی کند. این مجموعه تابستان امسال از شبکه های پویا، دو و پنج پخش خواهد شد.

 

«دنیای آبی» مجموعه ای دیگر از گروه کودک مرکز پویانمایی صبا است که در ۱۳ قسمت ۹ دقیقه ای برای پخش در روزهای گرم و بلند تابستان تدارک دیده شده است. دنیای آبی با تلفیق حیوانات خشکی و دریایی سعی دارد فضای جدیدی را ترسیم کند که در قالب آن قوای تخیل و خلاقیت در کودکان هم راستا با یکدیگر قرار گیرند تا زمینه شکوفایی هرچه بیشتر استعدادها در آنها شکل گرفته و نهادینه شود.  همچنین ماجراهای هر قسمت مستقل از سایر قسمت ها روی آنتن می رود.

 

سری جدید «فرآیند» از تولیدات جدید مرکز پویانمایی صبا است که در ۱۳ قسمت ۱۳ دقیقه ای  با هدف افزایش سطح آگاهی و اطلاعات علمی مخاطبان کودک و نوجوان تهیه و تولید شده و به زودی از شبکه امید به روی آنتن می رود.

 

«معماهای فرید» درباره پسری مومن و دانا به نام فرید است که قدرت خارق العاده ای در حل معماهای سخت دارد و از این طریق با شخصیت های منفی فیلم یعنی حاکم، وزیر، و … دچار چالش می شود. حکیم احمد (پیر فرزانه نیشابور) نیز با نگاه تقواگرایانه خود سعی می کند به فرید و بچه های دیگر کمک کند تا باور و ایمان خود را تقویت کنند و راه صحیح و درست در حل مسائل را بیابند.

 

سری جدید مجموعه «گولوبولا» برای مخاطبان نوجوان آماده پخش شده، در این برنامه ویروس ها و باکتری ها که همواره دشمنان سلامتی انسان ها بوده اند از هر فرصتی برای حمله به بدن استفاده می کنند، در این میان رئیس پلیس شهر با فرمان مغز با آن ها مبارزه می کند، که در هر قسمت این جدال و مبارزه، داستانی جذاب و شاد خلق می کند.

 

«همسایگان جنگل» داستان جنگلی است که در آن جنگل حیوانات برای کمک به یکدیگر آماده هستند و در کنار هم مشکلاتشان را برطرف می‌کنند. شکارچی در این جنگل به فکر شکار حیوانات است و برای آنها دردسرهایی ایجاد می‌کند اما آنها به کمک پویا و پدرش که جنگلبان است جلوی نقشه‌های شکارچی را می‌گیرند.

 

«مهدکودک حیوانات» (فینگیلیا) با هدف هویت بخشی و تقویت اعتماد به نفس در خردسالان به تولید می رسد شخصیت های مهدکودک حیوانات ساده و درعین حال خلاقانه پردازش شده اند مرکز پویانمایی صبا سری جدید مجموعه  مهدکودک حیوانات را با رویکرد تقویت روحیه اعتماد به نفس و آماده سازی  صحیح کودکان، برای زندگی فردی و اجتماعی، برای پخش در تابستان تولید کرده است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار