رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری درباره بازخوردها و نحوه اجرای طرح شناورسازی قیمت بلیت سینما توضیحاتی داد. چندی پیش خبری مبنی بر طرح شناورسازی قیمت بلیت سینماها توسط سازمان سینمایی حوزه هنری منتشر شد و حالا نزدیک به دو هفته است که شاهد اجرای این طرح روی دو فیلم «هناس» به کارگردانی حسین دارابی و […]

مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری درباره بازخوردها و نحوه اجرای طرح شناورسازی قیمت بلیت سینما توضیحاتی داد.

چندی پیش خبری مبنی بر طرح شناورسازی قیمت بلیت سینماها توسط سازمان سینمایی حوزه هنری منتشر شد و حالا نزدیک به دو هفته است که شاهد اجرای این طرح روی دو فیلم «هناس» به کارگردانی حسین دارابی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه و فیلم «بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی و تهیه کنندگی محمود بابایی هستیم. «هناس» اولین فیلمی بود که طرح شناورسازی روی آن به اجرا درآمد و پس از یک هفته فیلم «بدون قرار قبلی» هم به این طرح پیوست.

بلافاصله پس از اجرای آن، زمزمه‌هایی از سوی مخاطبان و عده ای از هنرمندان و اهالی سینما در این‌باره شنیده شد مبنی بر اینکه چرا تعداد فیلم‌هایی که در این طرح شرکت دارند کم و انگشت شمار است و ابراز امیدواری‌هایی نیز از جانب بعضی هنرمندان برای فراگیر شدن آن به گوش رسید.

هادی فیروزمندی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری، درباره نحوه اجرای طرح شناورسازی قیمت بلیت و نیز بازخوردهای آن با خبرنگار سینمایی صبا گفتگو کرد.

او ابتدا در پاسخ به این پرسش که چرا طرح مذکور فقط روی دو فیلم اجرا شده است، اظهار کرد: واضح است که سهمی از فروش بلیت برای فیلمساز، سهمی برای سینمادار و سهمی نیز متعلق به پخش‌کننده فیلم است بنابراین شناورسازی قیمت بلیت یک فیلم، نیاز به کسب اجازه از جانب فیلمساز، سینمادار و پخش کننده دارد. آن‌ها باید به شکستن قیمت بلیت فیلم‌شان راضی باشند و ما درباره فیلم «هناس» که پخش آن را به عهده داشتیم می‌توانستیم چنین تصمیمی بگیریم اما درباره سایر فیلم‌ها ما تصمیم گیرنده نیستیم. فیلم «بدون قرار قبلی» نیز از این طرح استقبال کرد و الان یک هفته است که بلیت‌های این فیلم نیز به صورت شناور به فروش می‌رسد.

فیروزمندی با اشاره به اینکه شروع این طرح با فیلم «هناس» برای بررسی بازخورد آن و نیز ترغیب سایر فیلمسازان به شرکت در آن بوده است، افزود: فیلم‌های دیگری نیز متقاضی استفاده از آن شده‌اند و هیچ منع و محدوده تنوعی برای فیلم‌های متقاضی وجود ندارد. هر فیلمی که در سامانه سمفا (سامانه مدیریت فروش و اکران سینماها) ثبت شده و در حال اکران باشد می‌تواند در طرح شناورسازی قیمت‌ها شرکت کند. ما با چند متقاضی دیگر در حال مذاکره‌ایم و احتمال آن می‌رود که در هفته آینده فیلم دیگری نیز با قیمت شناور بلیت‌فروشی کند.

مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری درباره بازخورد طرح شناورسازی بلیت‌ها توضیح داد: این طرح می‌تواند ضریب اشغال سالن‌ها را افزایش دهد چون بعضی سانس‌ها طرفداران کم‌تری دارند و با شکست قیمت بلیت در آن سانس‌ها شاهد استقبال بیشتری از جانب مخاطبان بودیم. از آن گذشته تناسبی میان قیمت بلیت با سانس، کیفیت سالن و کیفیت فیلم در حال اکران به وجود آمده است و باید بگویم طرح موردنظر توانسته با ایجاد تعادل در قیمت پایین بلیت به ازای افزایش مخاطب، کمبود فروش را جبران کند. شناورسازی قیمت بلیت در عمل، فیلم «هناس» را طی دو هفته با ۷۵ درصد افزایش مخاطب و ۶۵ درصد افزایش فروش روبرو کرده است.

او در انتها ضمن اظهار امیدواری نسبت به آینده این طرح گفت: تنها تعامل سینماداران و فیلمسازان و پخش کنندگان کفایت نمی‌کند. ما امیدواریم در آینده از مساعدت و همراهی وزارت ارشاد و شورای صنفی نمایش برای جذب مخاطب و فروش بیشتر از طریق ارزان شدن بلیت سینما بهره‌مند شویم.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار