رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

مستند «درباره خانه خدا» روایت اولین سفر دو جهانگرد ایرانی به سرزمین وحی و تهیه تصاویر رنگی از کعبه است که جمعه ساعت ۲۱:۰۰ از شبکه دو سیما روانه آنتن می شود. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، مستند «درباره خانه خدا» روایت اولین سفر دو جهانگرد ایرانی به سرزمین […]

مستند «درباره خانه خدا» روایت اولین سفر دو جهانگرد ایرانی به سرزمین وحی و تهیه تصاویر رنگی از کعبه است که جمعه ساعت ۲۱:۰۰ از شبکه دو سیما روانه آنتن می شود.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، مستند «درباره خانه خدا» روایت اولین سفر دو جهانگرد ایرانی به سرزمین وحی و تهیه تصاویر رنگی از کعبه است. برادران امیدوار از ابتدای پاییز سال ۱۳۳۳ سفر پژوهشی خود به دور دنیا را با دو دستگاه موتورسیکلت از تهران به‌‌سوی مرز شرقی ایران با افغانستان شروع کردند.

عبدالله و عیسی امیدوار نخستین ایرانی‌هایی هستند که موفق شده‌اند از خانه خدا فیلم رنگی تهیه کنند؛ در این مستند آنها از خاطرات و سختی‌های کار مستندسازی و جهانگردی در دهه ۴۰ می‌گویند؛ آنها همچنین عنوان می‌کنند کتاب «خسی در میقات» جلال آل‌احمد مرجع تصویربرداری از مناسک حج توسط آنها بوده است.
احمد ابراهیمی کارگردان مستند «درباره خانه خدا» است که توسط مؤسسه فرهنگی هنری مشعر تهیه شده است.
این مستند جمعه ۱۷ تیر حوالی ساعت ۲۱:۰۰ از شبکه دو سیما روانه آنتن می شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار