رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

مستند «کلاس مرگ» به کارگردانی آرش دهقانی با موضوع تغییر بافت فرهنگی و نژادی قاره آمریکا امشب ساعت ۱۷ از شبکه سه پخش می‌شود. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، همزمان با مشخص شدن زمان پخش مستند «کلاس مرگ» به نویسندگی و کارگردانی آرش دهقانی که جدیدترین محصول مرکز مستند […]

مستند «کلاس مرگ» به کارگردانی آرش دهقانی با موضوع تغییر بافت فرهنگی و نژادی قاره آمریکا امشب ساعت ۱۷ از شبکه سه پخش می‌شود.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، همزمان با مشخص شدن زمان پخش مستند «کلاس مرگ» به نویسندگی و کارگردانی آرش دهقانی که جدیدترین محصول مرکز مستند و تلویزیونی سوره است، از تیزر این اثر رونمایی شد.

این مستند که کاملا آرشیوی و نزدیک به هفت ماه ساخت آن زمان برده است، قصد دارد حقیقت بیان نشده‌ای را درباره یک نسل‌کشی بزرگ فرهنگی و نژادی در تاریخ کانادا و آمریکای شمالی بازگو کند و نشان بدهد که چگونه حکومت‌های استعماری اروپایی از قبیل انگلیس باعث شدند بافت فرهنگی و نژادی قاره پهناوری مانند آمریکا تغییر کند.

در خلاصه داستان این مستند آمده است: در آستانه شروع جشن ملی کانادا تعدادی گور دسته‌جمعی در یکی از شهرهای کانادا پیدا می‌شود و طبق تحقیقاتی که صورت می‌گیرد، معلوم می‌شود که تمام این اجساد متعلق به کودکانی هستند که در مدارس شبانه‌روزی که زیر نظر دولت کانادا و کلیسای کاتولیک کانادا اداره می‌شده، تحصیل می‌کردند و همه این اجساد کشف شده متعلق به یک نژاد یعنی بومیان سرخ پوست کاناداست…

«کلاس مرگ» که محصول مرکز مستند و تلویزیونی سوره است، برای اولین بار روز جمعه ۱۷ تیرماه ساعت ۱۷ روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار