رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

موتورسیکلت به شدت آسیب پذیر است معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه شهر امن: از حدود ۴ میلیون تردد در شهر تهران ، ۷ درصد آن مربوط به عبور و مرور موتورسوارن است به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ سرهنگ محمد رازقی صبح امروز در برنامه زنده شهر امن در […]

موتورسیکلت به شدت آسیب پذیر است
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه شهر امن:
از حدود ۴ میلیون تردد در شهر تهران ، ۷ درصد آن مربوط به عبور و مرور موتورسوارن است
به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ سرهنگ محمد رازقی صبح امروز در برنامه زنده شهر امن در استودیو پلیس پایتخت که از شبکه پنج سیما پخش می شد حضور یافت و در خصوص میزان تردد موتورسواران و آمار تصادفات فوتی راکبین در شهر تهران توضیح داد .
سرهنگ رازقی گفت : ما در شهر تهران بیش از ۴ میلیون موتور سوار داریم و از بیست میلیون سفری که روزانه در سطح شهر تهران انجام می شود نزدیک به ۷ درصد مربوط به موتور سواران شهر تهران می باشد .
وی افزود : از این آمار می توان به ۶/۲ ( دو ممیز شش دهم درصدی ) ترافیک صبحگاهی شهر تهران به علت تردد موتور سوارن اشاره داشت و متاسفانه حدود ۴۳ درصد از تصادفات فوتی شهر تهران متعلق به موتورسواران است که البته باید گفت آمار تصادفات فوتی حدود ۴ درصد نسبت به گذشته کمتر شده است .
سرهنگ رازقی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت : یکی از معضلات شهر تهران تردد موتورسواران و تخلفات آنان است که این وضعیت را به وجود آورده است .

موتورسیکلت وسیله ای ایمن نیست / آموزش ۲۶۰ هزار راکب موتورسیکلت در طرح موتوریار
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه شهر امن :
اجرای طرح موتوریار باعث کاهش ۴ درصدی آمار فوتی موتورسوارن گردیده
به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ سرهنگ محمد رازقی صبح امروز در برنامه زنده شهر امن در استودیو پلیس پایتخت که از شبکه پنج سیما پخش می شد حضور یافت و در خصوص اجرای طرح موتوریار و کاهش میزان تصادفات فوتی راکبین موتور توضیح داد .
سرهنگ رازقی گفت : موتورسیکلت وسیله ای ایمن نیست و برای همین موضوع مهم کسی که قصد استفاده از آن را دارد می بایست شرایط خاصی را رعایت کند از جمله اینکه مهارت لازم را داشته باشد .
وی افزود : پلیس راهور تهران بزرگ از ابتدا برای تردد موتورسواران طرح های مختلف و ویژه ای را داشته که آخرین آنها ، طرح موتوریار بوده است که از تاریخ ۲۹-۰۹-۱۳۹۹ این طرح اجرا شده ویکی از دلایل کاهش تصادفات فوتی موتورسوارن اجرای همین طرح موتوریار در سطح معابر شهر تهران می باشد .
سرهنگ رازقی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت : اجرای طرح موتوریار باعث کاهش ۴ درصدی آمار فوتی موتورسوارن گردیده است .
وی ادامه داد : ۲۶۰ هزار راکب موتورسیکلت در طرح موتوریار آموزش دیده اند بدین صورت که به جای اینکه راکب موتورسیکت جریمه شود و یا به وسیله کفی به پارکینگ منتقل گردد از راننده موتورسیکلت می خواهیم که همیار پلیس شود و ساعاتی به عنوان پلیس راهنمایی و رانندگی در تقاطع و در محل و با پوشیدن کاور و راکت مخصوص حضور داشته باشد و ایفای وظیفه نماید .
وی گفت : برابر ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات کسانی که ۱۰ تخلف را مرتکب می شوند در طرح موتوریار شرکت داده شده و در تقاطع ها به جهت کنترل خود موتورسواران از آنها استفاده می شود که از جمله آنها می توان به توقف دیگر موتورسوارن پشت خهط ایست و گذاشتن کلاه کاسکت بر سر در این طرح توسط موتوریاران اشاره داشت .
سرهنگ رازقی با اشاره به گفت : ۲۶۰ هزار راکب موتورسیکلت در طرح موتوریار آموزش دیده اند و موتور آنها به پارکینگ منتقل نشده و اعمال قانون نیز نشده اند که نقش فرهنگ سازی و آموزشی این طرح قطعا بیشتر از اقدامات سلبی بوده که در گذشته داشته ایم .
وی اشاره داشت : در اجرای طرح موتوریار بیشتر با تخلفاتی چون عبور از خط ویژه ، عبور از چراغ قرمز ، عبور از پیاده رو رسیدگی و راکب متخلف به عنوان موتوریار در این طرح به کارگیری می گردد .
سرهنگ رازقی در خصوص وضعیت تردد موتورسواران بعد از اجرای این طرح گفت : شما وقتی در تقاطع ها و یا پشت چراغ قرمز توقف می کنید به نسبت قبل تعداد موتورسوارانی که پشت خط ایست ، متوقف شده اند خیلی بیشتر شدهع است و این نشان می دهد که موتورسواران با اجرای این طرح و طرح های مشابه قانونمند تر شده اند و امید است با اجرای طرح های فرهنگی روز به روز شاهد کاهش تخلفات موتورسواران در شهر تهران باشیم .
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه شهر امن گفت : این طرح با هماهنگی مراجع محترم قضایی بوده و بعد از شهر تهران در کل کشور اجرا می شود.

تردد موتورسیکلت سنگین در سطح شهر تهران ممنوع است / هر هفته تعدادی از موتورسیکلت های سنگین در معابر شهر تهران توقیف و روانه پارکینگ ها می شوند
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه شهر امن :
تردد موتورسیکلت سنگین در سطح معابر زیر سوال ردن حقوق شهروندان است
به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ سرهنگ محمد رازقی صبح امروز در برنامه زنده شهر امن در استودیو پلیس پایتخت که از شبکه پنج سیما پخش می شد حضور یافت و در خصوص تخلف تردد موتورسیکلت های سنگین در سطح معابر شهر تهران توضیح داد .
سرهنگ رازقی گفت : تردد موتورسیکلت سنگین در سطح شهر تهران ممنوع است و به هیچ عنوان اجازه تردد در معابر عمومی را ندارد .
وی افزود : شما وقتی در روز های تعطیل و یا جمعه ها در حال تردد هستید شنیده و یا دیده اید که این موتورسیکلت های سنگین بعضا با سرعت زیاد و صدای اگزوز بلند از کنار خودروها رد می شوند که این کار خلاف است و همکاران بنده با این تخلف با توجه به اینکه حقوق شهروندی را زیر سوال می برد و ایجاد مزاحمت برای شهروندان را در پی دارد بشدت برخورد می نمایند
وی ادامه داد : این تخلف جز خطوط قرمز پلیس راهنمایی و رانندگی می باشد و هر هفته و آخر هفته ها تعدادی از این موتورسیکلت های سنگین متوقف و به پارکینگ منتقل می گردند که آزاد کردن آنها سیر مراحل قانونی خود را دارد .
سرهنگ رازقی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت : کسانی که موتورسیکلت سنگین داشته و قصد استفاده از آنرا دارند می بایست به محل های مخصوص خود مراجعه و از آن استفاده نمایند .

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار