رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • شنبه 18 تیر 1401 - 10:54
  • کد خبر : 101221
  • تئاتر
  • چاپ خبر : تمجید رئیس دستگاه دیپلماسی از نمایش «سی‌صد»

وزیر امورخارجه کشورمان در فضای مجازی به تمجید از ادب دوستی ایرانیان و نمایش هنری ادبی برگزار شده در مجموعه سعد آباد تهران پرداخت. حسین امیرعبداللهیان پس از تماشای کنسرت نمایش سی‌صد با تمجید از این اثر فاخر در ایینستاگرام خود نوشت: «امشب فرصتی دست داد که در کنسرت نمایش سی‌صد، در محوطه زیبای سعد […]

وزیر امورخارجه کشورمان در فضای مجازی به تمجید از ادب دوستی ایرانیان و نمایش هنری ادبی برگزار شده در مجموعه سعد آباد تهران پرداخت.

حسین امیرعبداللهیان پس از تماشای کنسرت نمایش سی‌صد با تمجید از این اثر فاخر در ایینستاگرام خود نوشت: «امشب فرصتی دست داد که در کنسرت نمایش سی‌صد، در محوطه زیبای سعد آباد، در جمع ایرانیان فرهنگ دوست و هنرمندان ارزشمند کشورمان حضور یابم.

هنر زیبای تئاتر و تلفیق هنرمندانه آن با موسیقی فاخر و اصیل ایرانی، بار دیگر به زیبایی تمام جلوه‌گری تاریخ ثروتمند این مرز و بوم را به نمایش گذاشت.

زیبایی این اثر هنرمندانه به ویژه با پردازش به فرهنگ اصیل ایرانی و گنجینه های شعر و ادب فارسی از حکیم فردوسی تا عطار نیشابوری و استقبال گسترده مردم فرهنگ دوست ایران، دلنواز و ارزشمند است.

از خوانندگان گرانقدر این اثر بویژه آقای رضا بهرام، آقایان پور ناظری، به کارگردانی آقای امیر جدیدی و تهیه کننده محترم جناب آقای حسین توتونچیان و همه هنرمندان ارزشمند این اثر فاخر، شامل خانم‌ها و آقایان پرتلاش و موفق تشکر و قدردانی می‌کنم. زنده باد ایران عزیز و پاینده باد زبان شیرین فارسی»

به گزارش ایرنا، کنسرت نمایش سی‌صد کاری از سهراب پورناظری به کارگردانی امیر جدیدی، آهنگ‌سازی تهمورس پورناظری، خوانندگی رضا بهرام، تهیه کنندگی محمد حسین توتونچیان و حضور تعدادی از ستارگان سینما و تلویزیون در کاخ سعد آباد اجرا می‌شود. در این اثر هنرمندانی چون جواد عزتی، مهران غفوریان، دلنیا آرام، ماهور الوند، منوچهر علیپور، عرفان ناصری، نیما سکوت و امیر جدیدی به‌عنوان بازیگر حضور دارند.

سی‌صد بر اساسِ نوشته از «ری بردبری» طراحی و تدوین شده است و به موضوع کتاب‌سوزی و نسل‌کشی مغول‌ها در نیشابور می‌پردازد. ایجاد کنش در بطن ذهنِ مخاطب در حفظِ زبان ملی ایرانیان به عنوان مرکزِ یک‌پارچگی سرزمین، و پیوند دوباره جوانان با موسیقی و شعر اصیل یکی دیگر از مهم‌ترین اهدافِ این پروژه است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار