رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April
  • یکشنبه 26 تیر 1401 - 14:00
  • کد خبر : 101766
  • تئاتر
  • چاپ خبر : «بی مرگی» روایت انسان هایی از طبقات مختلف اجتماع

به بهانه تمرین نمایشنامه خوانی «بی مرگی» که ۲۸تیرماه در پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد به روی صحنه خواهد رفت؛ گفتگوی کوتاهی داشتیم با پیمان چراغی که کارگردانی این اجرا را عهده دار می باشد. مقداری از سوابق و فعالیت های قبلی خود برای مخاطبان سینماخانه توضیح دهید. بنده سرمایه گذار نمایش «دقایقی از جنون» بودم در […]

به بهانه تمرین نمایشنامه خوانی «بی مرگی» که ۲۸تیرماه در پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد به روی صحنه خواهد رفت؛ گفتگوی کوتاهی داشتیم با پیمان چراغی که کارگردانی این اجرا را عهده دار می باشد.

مقداری از سوابق و فعالیت های قبلی خود برای مخاطبان سینماخانه توضیح دهید.

بنده سرمایه گذار نمایش «دقایقی از جنون» بودم در سال ۹۹ و بعد از اون با کارگردان همان نمایش یک پروژه جدید رو استارت زدیم و «مهمانسرای دو دنیا» را در آذرماه ۱۴۰۰ اجرا بردیم. در این بین همزمان مدیر تولید نمایش سریالی «ما کی هستیم» بودم در ادامه نمایش های «ث وهم شیشه‌ای» و «چیزی شبیه زندگی» را در سال ۱۴۰۰تهیه کنندگی کردم و در سال ۱۴۰۱ مدیرتولید نمایش «پنت هاوس بودم» و کارگردانی نمایش «گره گاه» که بسیار نمایش پر زحمتی بود را با ۱۹ بازیگر ور در ۳۰شب به روی صحنه بردم.

هم اکنون هم در حال آماده کردن نمایشنامه خوانی هستیم به نام «بی مرگی» که سه شنبه ۲۸ تیرماه در پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه خواهد رفت. لازم به ذکر است در این اجراخوانی خانم ها زهرا داودنژاد، ستاره حسینی، ندا غفاری، هدیه فروغ، نازنین هدایتی نیکفرد، باران یاسی، نارسیس کُهرام و آقایان عیسی محمدی، مهیار ذوالنوری، محمد رضایی که بسیار همراه و پرانرژی و حرفه ای هستند؛ نقش آفرینی می نمایند.

چه شد که تصمیم به اجرای این متن گرفتید؟

با توجه به اینکه علیرضا قاسمی نویسنده شناخته شده ای هستند و فیلمنامه های زیادی را از جمله نیوکاسل نوشته اند و من به توانایی قلم ایشان اعتماد صد در صدی داشتم؛ وقتی نمایشنامه را خواندم دغدغه های زیاد اجتماعی و معظلات زیادی را دیدم که با گفتاری بسیار روان و طنز نهفته جذابی ادا کرده و کاملاً به چشم می آید. هر شخصیت در این نمایشنامه، نماینده یک قشر جامعه بوده و سعی شده تا معضلات آنها در این نمایشنامه به نوعی بررسی شود که کار بسیار عجیب و سختی بوده که نویسنده توانسته به بهترین شکل ممکن با داستانی جذاب و با سبک رئالیسم از عهده آن برآید. پس من هم به سر ذوق آمدم و برایم جذاب شد که خودم این نمایشنامه را که قطعاً در آینده نزدیک این کار را به اجرای صحنه ای خواهم برد چون جزو قوی ترین متن هایی است که تا حالا من خوانده ام.

مراحل آماده سازی به چه شکل پیش رفت؟

با توجه به تجربه هنرمندان همراه ما در این نمایشنامه خوانی، انتظار داشتیم با ۴ جلسه تمرین کار آماده صحنه رفتن بشود اما به دلیل سیستمی شدن سامانه تایید متن ها و مشکلاتی که چند هفته در آن بوجود آمد کار ما به تعویق افتاد و از ۱۲ تیر به ۲۸ تیر کشیده شد.
تک تک عوامل و بازیگران «بی مرگی» تمام تلاش خودشان را کردند که کار در فضایی مطلوب باشد و با صبر ارزشمند تا آماده شدن مجوز صبر کردند.

میزان استقبال و بازخورد مخاطبان را چطور ارزیابی می کنید؟

من شخصاً باتوجه به بازیگرانی که در این کار همراه ما هستند؛ انتظار استقبال خیلی خوبی را دارم و به نظرم سالن پر تماشاگری را خواهیم داشت و خوب این آرزو و فکر هر کارگردانی است که سالن اجراش پر شود و تیم اجرایی هم با انرژی تر و با انگیزه تر اجرا کنند.

درآینده چه برنامه هایی را مدنظر دارید ؟

در حال حاضر مشغول مطالعه و بررسی چندین متونی از چند نویسنده هستم که لطف کردند و در اختیارم گذاشتند. همزمان در حال مذاکره با چند سالن و تهیه کننده هستم و امیدوارم زودتر به نتیجه برسم. به محض به نتیجه رسیدن با هر یک از آنها شروع تمرینات را آغاز خواهم کرد. به احتمال خیلی قوی و با توجه به علاقه شخصی ام، نمایش بعدی من یک نمایش رئال خواهد بود که به زندگی واقعی و عادی نزدیک باشد و بتوانم جریان زندگی را روی صحنه هم جاری کنم.

سینماخانه / گفتگو و  تهیه گزارش: حمید عبدالحسینی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار