رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

کارگردان سریال جنایی «خون سرد» گفت، این سریال بیش از ۲۰۰ لوکیشن با جلوه های بصری ویژه دارد. امیرحسین ترابی کارگردان سریال «خون سرد» درباره فرآیند تولید اثرش که به زودی در شبکه نمایش خانگی عرضه می شود، گفت: یک سال گروهی پنج نفره مشغول نگارش فیلمنامه بودیم و نزدیک چهار ماه فرآیند پیش تولید […]

کارگردان سریال جنایی «خون سرد» گفت، این سریال بیش از ۲۰۰ لوکیشن با جلوه های بصری ویژه دارد.

امیرحسین ترابی کارگردان سریال «خون سرد» درباره فرآیند تولید اثرش که به زودی در شبکه نمایش خانگی عرضه می شود، گفت: یک سال گروهی پنج نفره مشغول نگارش فیلمنامه بودیم و نزدیک چهار ماه فرآیند پیش تولید تولید طول کشید و بعد هم درگیر فیلمبرداری بودیم.

ترابی درباره چالش های مسیر تولید عنوان کرد: ما به شدت متکی به ژانر سناریو حرکت کردیم زیرا ژانر جنایی نیازمند به ریتم خاص خودش است و این ریتم و تمپو در تعدد سکانس ها، پلان ها و لوکیشن های مختلف به وجود می آید. این سریال نزدیک به ۲۰۰ لوکیشن متفاوت و نزدیک به ۲۰ بازیگر در نقش های متفاوت دارد و بزرگترین چالش های ما انتخاب بازیگر و مکان های فیلمبرداری بود.

این کارگردان بزرگترین ویژگی این سریال را اینگونه بیان کرد: اساسا در ساخت سریال و فیلم سینمایی ژانر جنایی در ایران تجربه کاملی نداریم و اگر هم بوده پلیسی بوده تا جنایی، اما این اثر، قصه جنایی دارد و پر از جزییاتی است که به جذابیت سریال برای مخاطب کمک می کند و این همان ویژگی ای است که کار ما را از بقیه سریال ها آن را تمیز می دهد.

او افزود: کاری که از فرمول ژانر تبعیت کند مثل خیلی از فیلم ها و سریال ها چون هانی بال، دکستر و غیره است که به کثرت دیدیم و مورد پسند مخاطبان نیز بوده است. همه آنها پایبند به فرمولی بودند که ژانر برایشان می طلبیده است، ما هم تلاش کردیم در متن و شیوه اجرایی به تمام آن جزیات درست بپردازیم و فکر می کنم که کار متفاوتی شود.

کارگردان «هزار تو» از ماجرای سریال گفت: این مجموعه یک داستان اصلی دارد که خط اصلی سریال است ولی در طول مسیر خرده پی رنگ هایی به آن اضافه می شوند تا قصه جدیدی به قصه اصلی اضافه کنند. در کل هر دو به طور موازی طی می شوند و داستان اصلی در کنار بقیه داستان ها جلو می رود. داستان این فیلم روایت شخصی است که مردهای زن ستیز را شکار می کند تا آنها را به سزای اعمالشان برساند.

مردم این سریال را دوست خواهند داشت

این کارگردان با اشاره به اینکه «خون سرد» را همه جامعه می توانند دوست داشته باشند، توضیح داد: نگاه اجتماعی که در سریال وجود دارد برای همه رده های سنی و اقشار به نظر می رسد که جذاب باشد، زیرا قبلا مردم از این ژانر استقبال کرده اند و ما هم سعی کردیم این کار را استاندارد، سطح بالا و با کیفیت تولید کنیم.

ترابی ضمن اشاره به اینکه جلوه ویژه میدانی و کامپیوتری نقش ویژه ای در این سریال دارند، اظهار کرد: در جلوه های ویژه بصری به مراتب استانداردهای بالاتری نسبت به آنچه در سینما می بینید داریم. من با علم و شناختی که نسبت به این فضا دارم در نگارش متن هرچه که در توان بود و می دانستیم می توانیم اجرا کنیم، لحاظ کردم و با تلاش به مرحله خروجی رساندیم.

او متذکر شد: این سریال به امید خدا از ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ در شبکه نمایش خانگی منتشر می شود. مخاطبان عجله نکنند و با دقت ببینند زیرا قصه های این گونه، تمرکز ویژه ای را به دلیل جزئیاتی که دارا است می طلبد و ببینده اگر بیننده حرفه ای باشد در کشف و شهودهایی که در هر قسمت انجام می دهد، می تواند از این سریال بیشتر لذت می ببرد.

امیرحسین ترابی درباره روند تولید در روزهای نزدیک به پخش خاطرنشان کرد: همه چیز خوب پیش می رود و امیدوارم این مسیر همچنان باز باشد. جوانان با استعدادی هستند که می خواهند وارد عرصه شوند و کار کنند، پلتفرم ها از آنها حمایت می کنند، ساترا نیز که زیرمجموعه رسانه ملی است ان شا الله که درحال تعامل با پلتفرم ها است.

او در پایان تصریح کرد: نگاه مردم نسبت به گذشته از ماهواره دور شده است. شبکه های ماهواری که هجویات به خورد مردم می دادند برای اینکه تلویزیون خوراک خوبی به مخاطبانش نمی داد، امروزه با همین پلتفرم ها کم رنگ شده است. خود همین یک مبارزه و مقابله با تهاجم فرهنگی است برای اینکه مردم روی بیاورند به پلتفرم ها و آثاری را که به هر دلیلی در تلویزیون نمی توانند ببیند در اینجا ببینند.

سریال «خون سرد» به کارگردانی امیرحسین ترابی و نویسندگی علیرضا عطااله تبریزی، محمدمهدی عزیزمحمدی و تهیه کنندگی بهمن کامیار است. امیر آقایی، سارا بهرامی، سارا رسول زاده، سام نوری، شهرام حقیقت دوست، لیندا کیانی و نیما شعبان نژاد از بازیگران این سریال هستند.

دیگر عوامل این سریال عبارتند از نویسندگان: علیرضا عطااله تبریزی، محمد مهدی عزیزمحمدی، احسان ابراهیمی،امین فرشادمهر مجری طرح و مدیرتولید:سیدحسین هادیانفر مدیرفیلمبرداری: محمدرسولی تدوین: نیما جعفری جوزانی آهنگساز: حامد ثابت طراحی و ترکیب صدا: فرامرز ابوالصدق جانشین تولید: حسن محمدی آرش دستیار اول کارگردان: یوسف وجدان دوست برنامه ریز: حمیدرضا غفارزاده- نیما خورشیدی مدیرصدابرداری: بابک اخوان طراح صحنه: بهمن زربخش طراح گریم: محسن دارسنج طراح لباس: مجید لیلاجی منشی صحنه: حمیرا نعمت الله مدیرتدارکات : بهرام صادقی عکاس و فیلمبردار پشت صحنه: محسن عامری.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار