رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

برنامه “تهران ۲۰″ یکم مرداد ماه، با حضور حجت الاسلام”احد آزادی خواه” عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به بررسی مطالبات کشاورزان و دامپروران پرداخت. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی شبکه پنج سیما حجت الاسلام”احد آزادی خواه” در خصوص مطالبات برخی از گندمکاران در قبال فروش تضمینی […]

برنامه “تهران ۲۰″ یکم مرداد ماه، با حضور حجت الاسلام”احد آزادی خواه” عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به بررسی مطالبات کشاورزان و دامپروران پرداخت.
به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی شبکه پنج سیما حجت الاسلام”احد آزادی خواه” در خصوص مطالبات برخی از گندمکاران در قبال فروش تضمینی گندم و عدم دریافت هزینه آن توضیح داد: امسال اتفاقات خیلی خوبی در حوزه خرید تضمینی گندم از گندمکاران رخ داده است؛ در ابتدا باید گفت که تا پایان سال ذخایر استراتژیک گندم کشور تامین شده است به این معنی که اگر هیچ گندمی به کشور وارد نشود نیز تا پایان سال گندم خواهیم داشت.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تا کنون نزدیک به ۶ میلیون تن گندم از گندمکاران خریداری شده که حدود ۴۷ هزار میلیارد تومان پرداخت شده و نزدیک به ۱۹ هزار میلیارد هنوز پرداخت نشده که به احتمال قوی ظرف یک ماه آینده مطالبات باقی مانده گندمکاران نیز پرداخت خواهد شد.
رئیس کمیته دامپروران کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در خصوص صادرات دام مازاد نیز توضیح داد و گفت: صبح امروز طی جلسه ای با نمایندگان دولت که در کمیته دامپروری کمیسیون کشاورزی برگزار شد، و طی بررسی اطلاعات مربوطه، مشخص شد که نزدیک به ۲ میلیون راس دام سبک مازاد و تقریبا ۳۰۰ هزار راس دام سنگین مازاد در کشور وجود دارد.
حجت الاسلام” احد آزادی خواه” افزود: باتوجه به آن که درحال حاضر قاچاق دام زنده صورت می گیرد، طی جلسات برگزار شده با نمایندگان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در کمیته دامپروری به این نتیجه رسیده ایم که یکی از راهکارهای جدی مقابله با قاچاق دام زنده در حال حاضر، صادرات دام مازاد است.
وی در پاسخ به سوال مجری برنامه با مضمون آن که اگر دام مازاد در کشور داریم چرا در بازار عرضه نمی شود تا منجر به کاهش قیمت گوشت شود؟ توضیح داد: سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور مشخص است که بدون نیاز به دام مازاد سرانه کشور درحال تامین است، پس ارتباطی میان قیمت گوشت در بازار با دام مازاد وجود ندارد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار