رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

مستند «جان فلزی» به تهیه کنندگی و کارگردانی ابوالفضل توکلی پرتره مهدیه دهقانی هنرمندی است که با ساخت مجسمه از فلزات اسقاطی شهرت جهانی پیدا کرده است. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، «جان فلزی» تولید جدید شبکه مستند سیماست که  پنجشنبه ۶ مرداد ساعت ۲۲  از این شبکه پخش […]

مستند «جان فلزی» به تهیه کنندگی و کارگردانی ابوالفضل توکلی پرتره مهدیه دهقانی هنرمندی است که با ساخت مجسمه از فلزات اسقاطی شهرت جهانی پیدا کرده است.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، «جان فلزی» تولید جدید شبکه مستند سیماست که  پنجشنبه ۶ مرداد ساعت ۲۲  از این شبکه پخش می‌شود.
توکلی درباره سوژه این مستند گفت: این فیلم پرتره‌ای از خانم مهدیه دهقانی هنرمند مجسمه‌ساز کرمانی است که موفقیت‌ها و جوایز بین‌المللی زیادی را کسب و شهرت جهانی پیدا کرده است. در این مستند مروری بر فعالیت و موفقیت‌های این بانوی هنرمند داریم.
وی افزود: خانم دهقانی شخصیت بسیار متواضعی دارد و همواره به دور از دوربین و رسانه کار می‌کنند. در ابتدا وقتی با ایشان صحبت کردم که مستندش را بسازیم، نپذیرفت و حتی بعدا اعتراف کرد که خیلی تمایلی نداشته این مستند ساخته شود اما با پیگیری‌هایی که داشتیم پذیرفتند که در شهر کرمان خدمتشان برسیم.
کارگردان مستند «جان فلزی» درباره چرایی توجه به این سوژه گفت: فلزات جنس خشنی دارند و آهنگری کاری است که اصولا خانم‌ها بدان رجوع نمی‌کنند اما خانم مهدیه دهقانی با وجود حس زنانه و مادرانه‌ای که دارد، خیلی خوب با فلزات کنار آمده و با چیدمان هنرمندانه این فلزات اسقاطی در کنار هم، کارهای بسیار هنرمندانه‌ای ساخته است.
وی با اشاره به دلیل نامگذاری این مستند گفت: اسم این مستند را «جان فلزی» گذاشتم، چرا که خانم دهقانی با فلزات اسقاطی بی‌مصرف، کالاهایی را با هنر مجسمه‌سازی خود خلق می‌کند که واقعا بی‌نظیر است. این اتفاق در حالی است که کمتر کسی چنین توانمندی را دارد.
توکلی درباره روند تولید این فیلم مستند ۵۰ دقیقه‌ای گفت: در سال ۱۴۰۰ چند بار قرار گذاشتیم تا تصویربرداری را آغاز کنیم اما بنابر دلایلی میسر نشد تا در نهایت، در فروردین ۱۴۰۱ به کرمان سفر کردیم و در چندین لوکیشن از جمله منزل، پارکی که مجسمه‌ ایشان در آن نصب است. موزه، بازار کرمان و … تصویربرداری کردیم.
مستند «جان فلزی» پنج‌شنبه ۶ مردادماه ساعت ۲۲ از شبکه مستند پخش شده و بازپخش آن جمعه ۷ مرداد ساعت ۱۵ است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار