رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

سینمای ایران، به عنوان یکی از بازیگران مهم صنعت فیلم و سینمای جهان شناخته شده و وجه تمایز خود را با حضور فعالانه‌اش در صحنه‌های سینمای بین‌الملل نشان داده است. به گزارش سینماخانه و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، حسن ناظم وزیر فرهنگ و گردشگری عراق با حضور در «هفته سینمایی […]

سینمای ایران، به عنوان یکی از بازیگران مهم صنعت فیلم و سینمای جهان شناخته شده و وجه تمایز خود را با حضور فعالانه‌اش در صحنه‌های سینمای بین‌الملل نشان داده است.

به گزارش سینماخانه و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، حسن ناظم وزیر فرهنگ و گردشگری عراق با حضور در «هفته سینمایی ایران»، از استقبال بی‌نظیر نسبت به فیلم‌های ایرانی تمجید کرد و گفت: ایران یکی از مهمترین کشورهای صاحب سینما در منطقه و جهان اسلام است. در این راستا برگزاری هفته فیلم ایران در بغداد از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که این هفته سینمایی است که به عنوان یکی از بازیگران مهم صنعت فیلم وسینمای جهان شناخته شده و وجه تمایز خود را با حضور فعالانه‌اش در صحنه‌های سینمای بین‌الملل نشان داده است.

وی با اشاره به مشترکات تاریخی، مذهبی و فرهنگی دو کشورِ ایران و عراق بر لزوم همکاری‌های سینمایی دو کشور در ابعاد گوناگون تاکید کرد و افزود : اکنون یک حرکت و فعالیت دوباره‌ای آغاز شده و ما شاهد آن هستیم تا از نو فعالیت‌ها و حیات فرهنگی خود را با تمام جلوه‌هایش از سر بگیریم که مهم‌ترین آنها توافقات حاصله درطی سفر اخیرمان همراه با مجموعه‌ای از صاحب‌نظران خبره از وزارت فرهنگ کشور عراق به جمهوری اسلامی ایران بود که نتایج مثمرثمر و چشمگیری دربرداشت.

حسن ناظم، سینمای ایران را الگویی بی‌نظیر برای ارتقای سینمای کشورهای منطقه دانست و برگزاری هفته فیلم ایران در عراق را اولین گام برای تحقق آن عنوان کرد و گفت: هفته فیلم ایران برای ما در بغداد فرصتی برای نزدیک شدن، آشنایی و همچنین بدست آوردن دستاوردهای حرفه‌ای از صنعت پیشرفته سینمای ایران است. سینمایی که یک قرن عمر خود را در پیشرفت و ارتقای کمی وکیفی سپری کرده است و جوایز جشنواره‌های معتبر جهانی را از آن خود کرده است.

یادآوری می‌شود، در هفته فیلم ایران در عراق، شماری از فیلم‌های مختلف کارگردانان سینمای ایران برای علاقمندان به نمایش در می‌آید.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار