رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

هنر و به طور خاص سینما به واسطه تمدن یک ملت، اهمیت پیدا کرده و به عامل مشترکی بین همه ملت های اسلامی تبدیل شده است. به گزارش سینماخانه و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی؛ محمدکاظم آل صادق سفیر جمهوری اسلامی در عراق با حضور در  هفته سینمای ایران در بغداد […]

هنر و به طور خاص سینما به واسطه تمدن یک ملت، اهمیت پیدا کرده و به عامل مشترکی بین همه ملت های اسلامی تبدیل شده است.

به گزارش سینماخانه و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی؛ محمدکاظم آل صادق سفیر جمهوری اسلامی در عراق با حضور در  هفته سینمای ایران در بغداد با اشاره به این مطلب، تصریح کرد: ما ملتی هستیم که تمدنش در طول تاریخ امتداد داشته، تنوع یافته، عمیق‌تر شده، تکثیر شده، تطبیق یافته، قوی‌تر و غنی‌تر شده و در هر عصری شهیدان، مردان خلاق، هنرمندان، علما و انسان های وارسته ای به آن اضافه شده اند. تا این که زمین با نور اسلام بر ملت ما درخشید و به این ملت، موجودیت و هنر و زیبایی و ارزش ها و قابلیت های مشترک همه ملت های اسلامی بخشید.

وی در ادامه افزود: اهمیت هنر، سینما، تئاتر و انواع کارهای خلاقانه در زندگی مردم به طور کلی و در زندگی اجتماعی ما به طور خاص، از تمدن ناشی می شود. هنر، تئاتر و سینما زبان روزگار در آشکار ساختن عمق فرهنگ ملت‌ها و مهم‌ترین ساز و کار تربیت نسل‌ها و کشاندن آنها به سوی ثبات است. بنابراین، متوجه می‌شویم غرب به چه دلیل میلیاردها دلار به این موضوع اختصاص می‌دهد، شهر می‌سازد، تئاتر و سینما می‌سازد چرا که این هنر عاملی تأثیرگذار در هدایت اقوام، هویت، فرهنگ، اعتقاد و رهایی به آنهاست.

آل صادق خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران  تلاش های سخاوتمندانه ای برای احیای میراث مشترک بین اقوام اسلامی و بشری انجام داده است. در این میان  سینمای ایران مظهر حفظ اخلاق، میراث اسلامی، ارزش ها و فرهنگ مسلمانان است. فیلم مریم مقدس و سپس سریال یوسف پیامبر (علیه السلام)  و فیلم حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) و ده ها فیلم و سریال دیگر نیز  سرمایه های فرهنگی جهان اسلام محسوب می شوند.

سفیر جمهوری اسلامی در عراق اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با وجود همه چالش ها، محاصره ها و جنگ ها توجه ویژه ای به سینما نشان داده است تا به وظیفه دفاع از تاریخ اسلام و بشریت عمل کند . امیدوارم با تلاش‌های شما، پیوندها محکم شده و تجربیات بیشتری تبادل شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار