رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

پخش زنده مراسم شیرخوارگان حسینی از مصلی امام خمینی (ره) جمعه ۱۴ مرداد از ساعت ۸:۰۰ الی ۱۰:۰۰ از شبکه دو سیما روانه آنتن می شود. به گزارش سینماخانه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، گردهمایی شیرخوارگان حسینی هر ساله مصادف با جمعه اول محرم در سراسر کشور برگزار می‌شود و امسال نیز شبکه […]

پخش زنده مراسم شیرخوارگان حسینی از مصلی امام خمینی (ره) جمعه ۱۴ مرداد از ساعت ۸:۰۰ الی ۱۰:۰۰ از شبکه دو سیما روانه آنتن می شود.

به گزارش سینماخانه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، گردهمایی شیرخوارگان حسینی هر ساله مصادف با جمعه اول محرم در سراسر کشور برگزار می‌شود و امسال نیز شبکه دو سیما در ارتباطی مستقیم به پوشش رسانه ای این مراسم می پردازد.

مجری این مراسم در مصلی تهران مجید یراقبافان است. این گردهمایی با قرائت قرآن قاری نوجوان محمدمهدی هدایت‌پور آغاز می‌شود. سخنران مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین عالی است و حاج میثم مطیعی ذاکر اهل بیت(ع) به مرثیه‌سرایی در این اجتماع عاشورایی می‌پردازد.

این گردهمایی امسال نیز همزمان با سراسر کشور در مصلی امام خمینی (ره) تهران با حضور هزاران مادر عاشقِ اباعبدا… به همراه شیرخوارگانشان در بیعت با سالار شهیدان، توسل جستن به مظلومیت حضرت علی اصغر (ع) و پرداختن به قیام اباعبدالله (ع) اتفاق می‌افتد.

سوگواری و گرامیداشت کودکان حاضر در واقعه عاشورا به ویژه حضرت علی اصغر (ع) و محیا کردن گهواره و لالایی خواندن برای کودکان توسط مادران از جمله سنت‌های مذهبی دیرینه در ایران است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار