رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

روابط عمومی سریال «سووشون» به کارگردانی نرگس آبیار در خبری کنایه‌آمیز با اشاره به تاخیر ساترا در ارائه مجوز ساخت این سریال، خبر داده که این اثر به صورت رسمی کلید خورده است. هفته پیش بود که ساترا طی خبری از صدور مجوز برای سریال‌های جدید شبکه نمایش خانگی اطلاع رسانی کرد که سریال «سووشون» […]

روابط عمومی سریال «سووشون» به کارگردانی نرگس آبیار در خبری کنایه‌آمیز با اشاره به تاخیر ساترا در ارائه مجوز ساخت این سریال، خبر داده که این اثر به صورت رسمی کلید خورده است.

هفته پیش بود که ساترا طی خبری از صدور مجوز برای سریال‌های جدید شبکه نمایش خانگی اطلاع رسانی کرد که سریال «سووشون» به کارگردانی نرگس آبیار هم جزو این سریال‌ها بود.

۲۴ مردادماه، ساترا به طور رسمی اعلام کرد که شورای صدور مجوز تولید ساترا برگزار شده است و طرح سریال «سووشون» به نویسندگی و کارگردانی نرگس آبیار و تهیه کنندگی محمد حسین قاسمی مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت.

این خبر و اطلاع رسانی نسبت به آن شائبه‌ای را برای رسانه‌ها پیش آورد که در حالی که این سریال چندین ماه است در پروسه ساخت قرار دارد، چطور به تازگی مجوز ساخت دریافت کرده است؟ حتی در این مدت اخباری هم درباره ابنیه‌ای که نرگس آبیار در آن سریالش را کارگردانی می‌کرد و عکس‌ها ویدئوهای آن در دسترس رسانه‌ها قرار گرفته بود.

در همین فاصله چند روزه، امروز جمعه ۲۸ مرداد خبری از طرف گروه تولید این سریال به رسانه‌ها رسید که به صورت رسمی خبر دریافت مجوز را اعلام کردند و حتی نسبت به رویه ساترا در تاخیر صدور مجوز هم به شکلی کنایی گلایه کردند.

در خبر روابط عمومی سریال آمده است:

«با صدور مجوز ساترا روایت نرگس آبیار از رمان ماندگار سیمین دانشور در شبکه نمایش خانگی به طور رسمی کلید خورد.

رمان «سووشون» اثر هنرمند فقید سیمین دانشور است که اولین بار در سال ۱۳۴۸ منتشر شد و در طول این سال‌ها ده‌ها بار تجدید چاپ شده و به زبان‌های مختلف دنیا از جمله انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی، ژاپنی و چینی نیز ترجمه شده است. سووشون داستانی عاشقانه حماسی است که در شیراز و در سال‌های پایانی جنگ جهانی دوم رخ می‌دهد.

لازم به ذکر است که این سریال پس از دریافت مجوز از وزارت ارشاد در سال ۱۳۹۹، حدود یک سال در انتظار صدور مجوز ساخت از سمت ساترا بوده و این درحالی است که بسیاری از آثار نمایش خانگی بواسطه سخت گیری ها و عدم مشخص بودن روند نظارتی ساترا، یا مدت هاست در انتظار صدور مجوز هستند یا بدون مجوز ساترا روند تولید خود را شروع کرده و به پایان رسانده‌اند.

مجوز اولین سریال نرگس آبیار به تهیه کنندگی محمد حسین قاسمی در حالی صادر شده است که این فیلمساز صاحب سبک، آخرین اثر سینمایی خود، فیلم «ابلق» را در پرده اکران دارد.»

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار