رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

سوفیا کاپولا فیلم جدیدی در دست تولید دارد که یک درام درباره ایدز است که در دهه ۱۹۸۰ می‌گذرد. به نقل از یاهو نیوز، سوفیا کاپولا تهیه کننده فیلمی دهه هشتادی است که داستان یک دختر نوجوان و پدری را تصویر می‌کند که به بیماری ایدز مبتلا ‌شده است. این فیلم با عنوان «سرزمین پریان» […]

سوفیا کاپولا فیلم جدیدی در دست تولید دارد که یک درام درباره ایدز است که در دهه ۱۹۸۰ می‌گذرد.

به نقل از یاهو نیوز، سوفیا کاپولا تهیه کننده فیلمی دهه هشتادی است که داستان یک دختر نوجوان و پدری را تصویر می‌کند که به بیماری ایدز مبتلا ‌شده است.

این فیلم با عنوان «سرزمین پریان» با اقتباس از کتاب خاطراتی ساخته می‌شود که سال ۲۰۱۳ منتشر شد.

راوی کتاب آلیسیا آبوت زنی است که خاطراتش در سانفرانسیسکو را با پدری با روابط به هم ریخته در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ میلادی به یاد می‌آورد و بحران ایدز و تاثیر آن بر این خانواده در مرکز داستان قرار دارد.

کاپولا با این فیلم بار دیگر به تجربه بلوغ بازگشته و نشان می‌دهد غم و اندوه و جنون نوجوانی را درک می‌کند.

وی که آخرین بار «روی صخره‌ها» را کارگردانی کرد اکنون در آستانه کارگردانی فیلم بعدی‌اش «سنت محلی» برای اپل تی‌وی است ؛ اما احتمالا «سرزمین پریان» زودتر دیده خواهد شد.

در کتاب خاطرات آلیسیا ماجرا از مرگ مادر وی در سال ۱۹۷۳ آغاز می‌شود و او همراه پدرش در حالی که ۲ ساله بود به سانفرانسیسکو نقل مکان می‌کند. این شهر در آن مقطع دوران رو به رشدی را تجربه می‌کرد اما با شیوع بیماری ایدز ناگهان همه چیز متوقف می‌شود و در این میان دختر بچه‌ای در حال رشد درگیر بیماری پدر و در نهایت تسلیم شدن او در برابر مرگ می‌شود.

وقتی این کتاب منتشر شد خانواده کاپولا امتیاز آن را خرید و همان زمان سوفیا اعلام کرد شیفته «سرزمین پریان» شده و قصد دارد فیلمی تاثیرگذار با توجه به این تجربه بسازد.

در آن زمان سوفیا کاپولا شروع به نوشتن فیلمنامه‌ای برای فیلمش کرد که بعدا آن را با اندرو دورهام که اکنون کارگردانی فیلم را برعهده دارد، تکمیل کرد. خود دورهام نیز پدرش را به دلیل ایدز از دست داده است.

فیلم «سرزمین پریان» را اندور دورهام کارگردانی کرده و سوفیا کاپولا و برادرش رومن کاپولا تهیه‌کنندگان فیلم هستند.

بازیگران فیلم نیز امیلیا جونز بازیگر نوجوان فیلم اسکاری «کودا» در نقش آلیسیا و اسکات مک‌نیری در نقش استیو هستند. جنا دیویس، کودی فرن و آدام لمبرت دیگر بازیگران فیلم هستند.

فیلمبرداری این فیلم به تازگی به پایان رسیده و احتمال می‌رود با توجه به رابطه نزدیک کاپولا با جشنواره کن این فیلم برای نخستین بار در ماه می ۲۰۲۳ در این جشنواره به نمایش درآید.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار