رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April
در آستانه حضور در فستیوال‌های بین المللی است

پوستر فیلم کوتاه «کات» رونمایی شد

به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه ای؛ پوستر فیلم کوتاه «کات» در آستانه حضور در فستیوال‌های بین المللی رونمایی شد. فیلم کوتاه «کات» که اولین تجربه کارگردانی سبا امیری و پیمان عزتی آماده نمایش شده است. خلاصه داستان «کات» درباره ی دختری است که در تنهایی و افسردگی خودش است و نامزدش […]

به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه ای؛ پوستر فیلم کوتاه «کات» در آستانه حضور در فستیوال‌های بین المللی رونمایی شد.

فیلم کوتاه «کات» که اولین تجربه کارگردانی سبا امیری و پیمان عزتی آماده نمایش شده است.

خلاصه داستان «کات» درباره ی دختری است که در تنهایی و افسردگی خودش است و نامزدش اورا رها کرده. یک روز وقتی خواهر زاده ی نامزد سابقش در خانه تنها مانده و پیش دختر می‌آید اتفاقات عجیبی رقم میخورد.

امیری که پیش از این سابقه حضور در عرصه تئاتر را داشته، درباره دلایل ورودش به عرصه کارگردانی فیلم کوتاه گفت: «جریان فیلمسازی در دو حالت شکل میگیرد. یا جامعه بر تو تاثیر می‌گذارد یا تو قرار است بر جامعه تاثیر بگذاری. یا سینما آیینه جامعه است یا جامعه آیینه سینما. برای خود من به شخصه این اهمیت دارد که سینما آیینه جامعه باشد. اما گاهی اتفاقات اجتماعی پیرامون، شما را به سمتی می‌برد که گریزی از آن نیست.»
وی افزود: «دلیل ساخت فیلم کوتاه «کات» هم بی ربط به اتفاقات جامعه امروزی و تاثیر گذاری آن بر جامعه نیست. فیلمساز بخشی از جامعه است. فیلم در تلاش است جنون پس از یک رابطه را به تصویر بکشد.
وی همچنین از مشکلاتی که بر سر راهش برای ساخت این فیلم بود گفت: «هیچ فیلمی به سادگی ساخته نمی‌شود و همیشه مجموعه ای از اتفاقات و مشکلات سر راه فیلمساز قرار می‌گیرد. این مشکلات سخت تر و شدید‌تر میشود وقتی که قرار است فیلم اولت را بسازی. از تامین سرمایه برای ساخت فیلم تا وعده های پوچ بعضی آدم‌ها که انگار با ژست گرفتن برای یک فیلم اولی اینگونه می‌خواهند خودشان را مهم جلوه بدهند. یکی از مهم‌ترین معضلات پیش روی کسانی که فیلم اولشان را می‌سازند جلب اعتماد عواملی هست که در بدنه اصلی فیلمسازی در حال فعالیت هستند. یقینا حضور افراد با تجربه در کنار فیلمسازی که تجربه اولش را در پیش دارد اعتماد به نفس فیلمساز را بالا میبرد و از طرفی انتقال تجربه هم محسوب می‌شود.»
امیری در آخر گفت: «در نهایت خوشحالم که با تمام این مشکلات، اولین تجربه ام را کسب کردم. شروع کردن یک مسیر همیشه سخت است و ادامه دادنش سخت تر اما مهم ادامه دادن است.»
در این فیلم امیرعلی قدمی و سبا امیری هنرنمایی می‌کنند.
دیگر عوامل فیلم کوتاه «کات» عبارتند از: تهیه کننده : سعید امیری، کارگردان: سبا امیری و پیمان عزتی، نویسنده: پیمان عزتی، منشی صحنه : الهه دادائی، مدیر فیلمبرداری: محمد امین اعلایی فرد، دستیار اول : امید صیدی، دستیاران فنی : ابراهیم کیانی، محسن مقصودی و عرفان براتی، تدوین : عماد خدابخش، صدا بردار و طراحی و ترکیب صدا : حسن شبانکاره، گریم: عاطفه رضایی، لابراتوار دیجیتال : استودیو روشنا، سرپرست: کامران سحرخیز، اصلاح رنگ و نور : نگین حیدری، مسترینگ : مجتبی سحرخیز، ساخت تیزر : امید میرزایی، طراح پوستر و لوگوتایپ : محمد موحد نیا، صحنه و لباس : سبا امیری، دستیار صحنه : محمد مقدم، عکاس : مهسا حسنلو و مدیر تولید: خلیل امیری

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار