رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April
در دیدار رئیس سازمان سینمایی با استاندار زنجان مطرح شد:

خزاعی: لزوم ارایه روایت صحیح از ظرفیت‌ها و هویت استان‌ها

رئیس سازمان سینمایی کشور با استاندار زنجان دیدار کرد. به گزارش سینماخانه و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در ادامه سفر به استان زنجان با محسن افشارچی استاندار زنجان عصر روز گذشته دیدار کرد. محسن افشارچی ضمن تمجید از حضور معاون‌ وزیر و رئیس سازمان سینمایی […]

رئیس سازمان سینمایی کشور با استاندار زنجان دیدار کرد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در ادامه سفر به استان زنجان با محسن افشارچی استاندار زنجان عصر روز گذشته دیدار کرد.

محسن افشارچی ضمن تمجید از حضور معاون‌ وزیر و رئیس سازمان سینمایی به استان زنجان به دغدغه‌مندی جدی دولت در زمینه تحولات فرهنگی و سینمایی استان‌ها اشاره کرد و گفت: همین جدیت و پیگیری و حضور میدانی فی نفسه کمک می‌کند تا نیازها و مشکلات را کارشناسانه‌تر نگاه کنیم.

وی ضمن تقدیر از اینگونه تلاش‌ها افزود: ما در حوزه فرهنگی استان سعی کرده‌ایم بر اساس برنامه‌های محوری و شاخص حرکت کنیم و در این راستا، سند مهندسی فرهنگی استان را نیز تهیه و تدوین کرده‌ایم.

استاندار زنجان خاطر‌نشان کرد: آنچه در حوزه فرهنگ در دنیا مشاهده می‌شود ولنگاری و اباحه گری است و خلأ موجود در حوزه فرهنگ حکم می‌کند که در این زمینه باید فکری اساسی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: امروز نوسازی سینماها خیلی مهم است. به شخصه فیلم‌ها را رصد کرده و در سینماها حضور پیدا می‌کنم و معتقدم باید بیزنس مدل سینما عوض شود.

افشارچی با استقبال از نگاه سازمان سینمایی در الگوی توسعه زیرساختی سینماها در استان‌ها خاطرنشان کرد: ما به‌ مال‌سازی و توسعه در این زمینه نیاز داریم. سند فرهنگی استان آماده شده و بر اساس آن سند اقدام می کنیم. گشایش‌های فراهم شده و آمادگی هرگونه همکاری با مسئولان فرهنگی را داریم چرا که بخشی از افق نگاه توسعه فرهنگی دولت در آن سند دیده شده است.

وی تصریح کرد: باید به سینماگران استان در زمینه های تولید ، توسعه و تجهیز کمک می کنیم. معتقدم اگر به عرصه فرهنگ و سینما توجه کنیم موفق خواهیم بود.

در ادامه محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی گفت: ما از لحاظ زیرساخت سینمایی‌ نسبت به‌ خیلی از کشورهای منطقه عقب هستیم این در حالی است که از نظر نیروی انسانی کیفی و مکفی و پشتوانه‌های محتوایی در حوزه سینما غنی هستیم.

وی ا‌دامه داد: مدرن‌سازی و مال‌سازی سینمای ما را به لحاظ مخاطب دستخوش تحول می‌کند. در زنجان از لحاظ زیرساخت سینمایی نیاز به توسعه بیش‌تری وجود دارد.

به گفته وی، می‌توان با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش‌های خصوصی قسمتی از فضای مال‌سازی و‌ توسعه شهری را به سینما اختصاص دهیم.

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه استان زنجان چهاردهمین استان از لحاظ میزان مخاطبان است که همین آمار نشان می‌دهد زنجانی‌ها مردمی هنردوست و سینمارو هستند، بر توسعه زیرساخت در استان، گسترش فضای جشنواره‌های فرهنگی و سینمایی‌برای شور و نشاط اجتماعی و حمایت مشترک از فیلمسازان استان تاکید کرد.

وی با اشاره به شکل‌گیری خودجوش شوراهای استانی سینما در برخی استان‌ها این اقدام را برای همگرایی و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی ذیربط در جهت توسعه ظرفیت‌هایی سینمایی مهم خواند.

خزاعی عنوان کرد: مجموعه درخواست هایی در استان وجود دارد که با مشارکت و هم‌افزایی قابل حل است.

وی تصریح کرد: ما به روایت‌های صحیح از ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها، توریسم استان، فرهنگ و هویت‌های ملی و محلی و غیره نیاز داریم.

محمدرضا سوقندی مدیر کل حقوقی و امور استان های سازمان سینمایی نیز با اشاره به تجربه همکاری و امضای تفاهمنامه‌های مختلف با استانداری‌ها در ۱۰ استان کشور عنوان کرد: ما در چند بخش ظرفیت‌سازی، مدیریت و جلوگیری از ناهماهنگی‌های موجود در استان نیاز به همکاری و اقدام همزمان داریم.

وی ادامه داد: هم در حوزه اجرا و هم در زمینه تولید و تجهیز این آمادگی از سوی سازمان سینمایی‌وجود ‌دارد.

مدیرکل امور حقوقی و استان های سازمان سینمایی با بیان‌اینکه برنامه‌های حمایتی و مشارکتی سازمان سینمایی ذیل تفاهمنامه‌های استانی شامل دو مرحله کوتاه مدت و بلندمدت خواهد بود خاطرنشان کرد: کمک و‌ حمایت از تولید، تجهیز دفاتر سینمای جوان و سینماها، حمایت از رویدادهای سینمایی و پاتوق‌های فرهنگی و جشنواره‌ها در مرحله کوتاه مدت مستلزم مشارکت استان است. همچنین در بلندمدت، در قالب توسعه زیرساخت می‌توان در همه پروژه‌های عمرانی و مال‌ها، پیوست فرهنگی نیز تعریف کرد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار