رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

با فرا رسیدن اربعین حسینی، شبکه رادیویی ایران ویژه‌ برنامه‌های مختلفی را برای مخاطبان آماده کرده استکه که سه ویژه برنامه «خانه دوست اینجاست»، «حسینیه ایران » و «چهل پرده اشک» را از کربلای معلی تقدیم می کند. به گزارش سینماخانه و به نقل از شبکه رادیویی ایران، ویژه برنامه‌هایی همچون «خانه دوست اینجاست، حسینیه […]

با فرا رسیدن اربعین حسینی، شبکه رادیویی ایران ویژه‌ برنامه‌های مختلفی را برای مخاطبان آماده کرده استکه که سه ویژه برنامه «خانه دوست اینجاست»، «حسینیه ایران » و «چهل پرده اشک» را از کربلای معلی تقدیم می کند.

به گزارش سینماخانه و به نقل از شبکه رادیویی ایران، ویژه برنامه‌هایی همچون «خانه دوست اینجاست، حسینیه ایران، نوبت نوا، آقا سلام، چهل پرده اشک، همراه با کاروان غم، یک جهان ارادت، به افق نور، باغ ارغوان، همنوا با نینوا، دیباج، یک دو صدا، سرچشمه و راه عشق » برای پخش تدارک دیده شده است.
«خانه دوست اینجاست» از سه شنبه ۲۲ شهریوربعد از خبر ساعت ۱۹ تا روز شنبه ۲۶ شهریور به تهیه کنندگی حسین معصومی و اجرای حسن همایی با محوریت راز عدد چهل و شرح اجمالی بر چهل منزل که به کاروان اسرای حسینی گذشت و تجدید دیدارشان با شهدا از کربلا پخش می شود.
«یک دو صدا» ، فصل یازدهم این مسابقه با محوریت ایام شهادت سید و سالار شهیدان از پنج شنبه ۲۴شهریور، به تهیه کنندگی ساجد قدوسیان از ساعت ۱۷:۳۰ پخش می شود
«حسینیه ایران» ویژه برنامه دیگری است که در شب اربعین حسینی از کربلای معلی، حسینیه ای برای جا ماندگان از کربلا و عاشقان ابا عبدالله(ع) می شود، این برنامه نیز به تهیه کنندگی حسین معصومی و اجرای حسن همایی جمعه ۲۵ شهریور ساعت ۲۲:۰۰ پخش می شود.
«نوبت نوا» شنبه ۲۶ شهریور مداحی ها و نوحه های مرتبط با اربعین امام حسین(ع) را ساعت ۰۳:۳۰سحر پخش می کند.
«آقا سلام» روایتی از کاروان امام حسین (ع) بعد از واقعه عاشورا تا اربعین است که۲۶ شهریور در روز اربعین حسینی در ساعت های ۸:۵۰ ۰و ۱۱:۰۰صبح و۱۸:۴۵عصر پخش می شود.
«چهل پرده اشک» ویژه برنامه روز اربعین رادیو ایران است که از کربلا پخش می شود و به بیان و تشریح آثار و برکات زیارت اربعین می پردازد.
این برنامه به تهیه کنندگی حسین معصومی و اجرای حسن ساعت ۹:۰۰صبح پخش می شود.
«همراه با کاروان غم» با موضوع تفسیر عشق در سبک زندگی حسینی همان روز ساعت ۱۱:۱۵ پخش می شود.
«یک جهان ارادت» گزارشی در خصوص راهپیمایی اربعین است، با افرادی که سالهای پیش در راهپیمایی اربعین حضور داشتند و امسال از جا ماندگان در این سفر معنوی هستند این برنامه نیز در روزاربعین ساعت ۱۱:۵۰ پخش می شود.
«به افق نور» روز شنبه نیز با موضوع حاجت روایی و مقبول شدن دعا به تهیه کنندگی عبدالله علایی و اجرای حمیدرضا رضایی ساعت ۱۲:۱۰ پخش می شود.
«باغ ارغوان» با نگاهی مذهبی ،مداحی های روز اربعین را به تهیه کنندگی ندا حاجی اسماعیلی و با اجرای مریم نشیبا ساعت ۱۵:۰۰ تقدیم می کند.
«همنوا با نینوا» ساعت ۱۵:۳۰ با حضور حجت الاسلام علی آقا بابا خطبه حضرت زینب (س) را بعد از واقعه عاشورا بررسی می‌کند.
«دیباج» برنامه مشاعره ای از اشعار آیینی مرتبط با اربعین سالار شهیدان است که به تهیه کنندگی زینب برومند و اجرای فاطمه مینا خانی ساعت ۱۷:۱۰ پخش می شود.
«سرچشمه» نیز در روز اربعین به بازخوانی حماسه حسینی و عظمت زیارت اربعین از نگاه عالمان دینی می پردازد. این برنامه به تهیه کنندگی زینب برومند و با اجرای حسن همایی ساعت ۲۲:۴۵پخش می شود.
و «راه عشق» آخرین ویژه برنامه ای است که برای این روز در نظر گرفته شده است و گزارشی از راهپیمایی اربعین حسینی است که ساعت ۲۲:۳۰ شنیده می‌شود.
مخاطبان رادیو ایران می‌توانند برای شنیدن آرشیو این برنامه‌ها به سایت این شبکه رادیویی به نشانی www.radioiran.ir مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار