رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April

کارگردان، نویسنده، تهیه کننده «بلاگر» درباره این فیلم مستند و کار محرمی اش توضیحاتی داد. وحید چاووش مستندساز و تهیه کننده درباره مستند «پول تمیز» که دو سال پیش آن را ساخته بود و مستند دیگری با نام «بلاگر» که تهیه کنندگی، کارگردانی و نویسندگی آن را عهده دار است و در فرآیند تولید قرار دارد، توضیحاتی داد. وحید چاووش […]

کارگردان، نویسنده، تهیه کننده «بلاگر» درباره این فیلم مستند و کار محرمی اش توضیحاتی داد.

وحید چاووش مستندساز و تهیه کننده درباره مستند «پول تمیز» که دو سال پیش آن را ساخته بود و مستند دیگری با نام «بلاگر» که تهیه کنندگی، کارگردانی و نویسندگی آن را عهده دار است و در فرآیند تولید قرار دارد، توضیحاتی داد.

وحید چاووش درباره اثر جدید خود گفت: مشغول ساخت مستند «بلاگر» هستم، این اثر درباره جوانی «بلاگر» است که صفحه اینستاگرامی خود را ادراه می کند و کارهایی را با همان گوشی انجام می دهد که حتی نهادهای مهم کشور هم نتوانسته اند آن کارها را برای مردم انجام دهند. این مستند سینمایی در گوشه ای نیز به راهپیمایی اربعین می پردازد اما بیشتر حول موضوعات دیگر می گردد.

این کارگردان با اشاره به اینکه مستندش علاوه بر ایران در چند کشور دیگر جلوی دوربین رفته است، بیان کرد: «بلاگر» محصول مشترک سوره حوزه هنری و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است و از سه ماه پیش جلوی دوربین رفته است. البته پروسه تولید آن ادامه خواهد داشت و در سال ۱۴۰۲ پخش می شود.

کارگردان مستند «نگاه آخر» درباره اینکه چرا علاقه ای ندارد مستند «بلاگر» از تلویزیون پخش شود، اظهار کرد: مدت ها طرح «بلاگر» در شبکه دو بلاتکلیف ماند تا بالاخره خودم تکلیفم را روشن کردم، تلویزیون می خواهد متحول شود و دیگر کارهایی را که امثال بنده انجام می دهیم، مورد سلیقه اش نیست. من هم هیچگاه منتظر و معطل تلویزیون و هیچ نهاد دیگری برای پخش اثرم نمی مانم.

وحید چاووش در ادامه درباره مستند «پول تمیز» که در خلاصه آن آمده است اگر قیمت آویشن در تهران کیلویی ۵۰۰ هزار تومان باشد، که هست و اگر در هر فنجان یک گرم از آن استفاده شود، کربلایی هایی که به کربلا می روند و به عشق امام حسین موکب برپا می کنند برای این حجم از زوار که در ۲۰ روز به راه پیمایی اربعین می روند، چند کیلو آویشن نیاز دارند و در کل هزینه های موکب گردانی در این راه پیمایی چفدر است، توضیح داد و گفت: مستند «پول تمیز» کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه دو، به تهیه‌کنندگی و کارگردانی من است که دو سال پیش تولید شده است.

این کارگردان در پایان درباره «پول تمیز» تصریح کرد: این مستند درباره اقتصاد اربعین است؛ اقتصادی که برخلاف اصول رایج در همه دنیا، بر مبنای منفعت‌طلبی نیست. در این برنامه کارشناسان اقتصادی در این باره صحبت خواهند کرد. به تصویر کشیدن اقتصاد و گردش مالی که در پیاده‌روی اربعین حسینی در جریان است از اولویت‌ها و اهداف ساخت این مستند است. این مستند در واقع چرخه اقتصادی اربعین را که کدام دولت می تواند هزینه مالی آن را به طور کامل متحمل شود و بچرخاند، بررسی می کند و به این نتیجه می رسد که هیچ دولتی نمی تواند این کار را انجام دهد مگر خود بسیج مردم عراق.

مستند «پول تمیز» همزمان با راه پیمایی اربعین، جمعه ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۹ برای دومین بار از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار