رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

رادیو ایران در چهلمین روز از شهادت اباعبدالله الحسین(ع) ویژه برنامه «چهل پرده اشک» را از کربلای معلی تقدیم می کند. به گزارش سینماخانه و به نقل از شبکه رادیویی ایران، هرساله میلیون‌ها نفر از شیعیان جهان پای پیاده عازم کربلا می‌شوند تا در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت کنند. نخستین‌بار زینب‌کبری (س) و امام […]

رادیو ایران در چهلمین روز از شهادت اباعبدالله الحسین(ع) ویژه برنامه «چهل پرده اشک» را از کربلای معلی تقدیم می کند.

به گزارش سینماخانه و به نقل از شبکه رادیویی ایران، هرساله میلیون‌ها نفر از شیعیان جهان پای پیاده عازم کربلا می‌شوند تا در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت کنند.
نخستین‌بار زینب‌کبری (س) و امام سجاد (ع) و جابر بن عبدالله انصاری به‌همراه جمعی از بنی‌هاشم چهل روز پس از شهادت امام حسین (ع) بر مزارش رفتند و سال‌های بعد ائمه و پیشوایان شیعه و پیروانشان همین سنت را اجرا کردند.
حسین معصومی تهیه کننده ویژه برنامه «چهل پرده اشک» بیان داشت:
طی قرن‌ها پیاده‌روی اربعین به‌ویژه از نجف تا کربلا رواج داشت و بزرگان تشیع به ترویج این نوع زیارت پرداختند و خود همراه دوستداران اهل‌بیت (ع) به زیارت پیاده حرم امام حسین (ع) شتافتند.
وی ادامه داد: ما در این برنامه از آثار و برکات زیارت اربعین که به خواندن ان بسیار سفارش شده است خواهیم پرداخت و از اهمیت راهپیمایی، جهانی اربعین خواهیم گفت.
این ویژه برنامه شنبه ۲۶ شهریور همزمان با روز اربعین امام حسین(ع) ساعت ۹:۰۰ از کربلای معلی به تهیه کنندگی حسین معصومی و با اجرای حسن همایی پخش می شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار