رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April
  • یکشنبه 27 شهریور 1401 - 12:02
  • کد خبر : 106847
  • هنرمندان
  • چاپ خبر : اتابک نادری داور جشنواره تئاتر «آبیش عالمی» قزاقستان شد

اتابک نادری کارگردان، بازیگر سینما و تئاتر عضو هیئت داوران جشنواره «آبیش عالمی» قزاقستان شد. جشنواره تئاتر «آبیش عالمی» که به یاد نویسنده و مترجم شهیر قزاق آبیش ککیل بایف نامگذاری شده است از ۲۰ تا ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۲ برابر با ۲۹ شهریور تا یکم مهرماه ۱۴۰۱ در شهر ساحلی آکتائو قزاقستان برگزار می‌شود و اتابک نادری کارگردان، بازیگر […]

اتابک نادری کارگردان، بازیگر سینما و تئاتر عضو هیئت داوران جشنواره «آبیش عالمی» قزاقستان شد.

جشنواره تئاتر «آبیش عالمی» که به یاد نویسنده و مترجم شهیر قزاق آبیش ککیل بایف نامگذاری شده است از ۲۰ تا ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۲ برابر با ۲۹ شهریور تا یکم مهرماه ۱۴۰۱ در شهر ساحلی آکتائو قزاقستان برگزار می‌شود و اتابک نادری کارگردان، بازیگر سینما و تئاتر عضو هیئت داوران این جشنواره است

جشنواره آبیش عالمی از سال ۲۰۱۶ در سطح ملی و از سال ۲۰۱۹ در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود.

در این دوره از جشنواره آثاری از کشورهای روسیه، گرجستان و قرقیزستان حضور دارند.

از ایران در دوره‌های پیشین جشنواره آبیش عالمی نمایش‌های رابینسون کروزو به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی، تو را از من گرفتی و لیرشاه به کارگردانی اکبر صادقی حضور داشته‌اند.

اتابک نادری متولد ۱۳۴۹ اردبیل است که از سال ۱۳۶۴ با تئاتر دانش‌آموزی فعالیت خود را در زادگاهش آغاز و تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه داد. به جز بازی بر صحنه‌های تئاتر وی از سال ۱۳۷۳ به صورت حرفه‌ای در تلویزیون و سینما فعالیت خود را آغاز کرد که تاکنون ادامه دارد.

نادری علاوه بر حضور مداوم بازیگری، خدمات ارزنده‌ای از جمله تأسیس اداره برنامه‌های نمایشی استان و مرکز آموزش تئأتر در اردبیل و مدیریت هماهنگی تئاتر استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی و نیز بازسازی و احیای تماشاخانه سنگلج و تئاتر شهر را در کارنامه خود دارد.

تألیف چند مقاله پژوهشی و همچنین تالیف کتاب سیر نمایش در اردبیل از فعالیت‌های مکتوب وی به شمار می‌رود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار