رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 17 خبر


  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 16 April

«ماجرا» برنامه ای گفتگو محور در خصوص وقایع تاریخی اثر گذار ایران است که یکشنبه شب ها روی آنتن شبکه چهار سیما می رود. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، این برنامه به روایت مقاطع مهم و تاثیر گذار تاریخ ایران می پردازد و سعی می کند با مرور راه […]

«ماجرا» برنامه ای گفتگو محور در خصوص وقایع تاریخی اثر گذار ایران است که یکشنبه شب ها روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، این برنامه به روایت مقاطع مهم و تاثیر گذار تاریخ ایران می پردازد و سعی می کند با مرور راه طی شده در جریان تاریخی کشور پاسخی بیاید برای جایگاهی که ایران هم اکنون در آن ایستاده تا بذرامیدی باشد به محکم تر شدن ایمان به افق های پیش روی کشور.

بنا بر این گزارش، در قسمت نخست ماجرا، سید علی متولی، میزبان دکتر موسی فقیه‌حقانی، رئیس مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران بودند تا از خلال اسناد تاریخی به آنچه منجر به شکل‌گیری جنبش مشروطه شد نگاهی بیاندازد.

در قسمت دوم «ماجرا» که امشب از شبکه چهار سیما پخش می شود، دکتر حقانی نگاهی به دلایل مخالفت علمای نجف با نظرات شیخ فضل‌الله نوری و عواملی که منتهی به اعدام ایشان شد می‌اندازد و نقش و جایگاه روشنفکران را در شکل‌گیری مشروطه سکولار مورد بررسی قرار می‌دهد.

برنامه «ماجرا» با سردبیری و اجرای سید علی متولی، هر یکشنبه ساعت ۲۳ از شبکه چهار سیما پخش خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار