رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

ساشین لیتل فدر کسی که نطق اعتراضی مارلون براندو در مراسم اسکار ۱۹۷۳ را روی سن خواند، در ۷۵ سالگی درگذشت. به نقل از هالیوود ریپورتر، ساشین لیتل‌فدر هنرپیشه و فعال بومیِ آمریکایی که در مراسم اسکار سال ۱۹۷۳ روی سِن آمد تا اعلام کند که مارلون براندو جایزه اسکار بازیگری خود را برای فیلم «پدرخوانده» نمی پذیرد، در ۷۵ سالگی […]

ساشین لیتل فدر کسی که نطق اعتراضی مارلون براندو در مراسم اسکار ۱۹۷۳ را روی سن خواند، در ۷۵ سالگی درگذشت.

به نقل از هالیوود ریپورتر، ساشین لیتل‌فدر هنرپیشه و فعال بومیِ آمریکایی که در مراسم اسکار سال ۱۹۷۳ روی سِن آمد تا اعلام کند که مارلون براندو جایزه اسکار بازیگری خود را برای فیلم «پدرخوانده» نمی پذیرد، در ۷۵ سالگی درگذشت.

در بیانیه درگذشت این فعال و بازیگر آمده است، لیتل‌فدر ظهر یکشنبه ۲ اکتبر در خانه خود در شهر نواتو در شمال کالیفرنیا در حالی که عزیزانش کنارش بودند، درگذشت. آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار، که در ماه ژوئن امسال با لیتل فدر آشتی کرده بود و دو هفته پیش میزبان جشنی به افتخار این بازیگر بود، یکشنبه شب ۲ اکتبر خبر درگذشت لیتل فدر را در شبکه های اجتماعی خود اعلام کرد.

ساشین لیتل فدر در مارس سال ۲۰۱۸ فاش کرده بود که در مرحله پیشرفته سرطان سینه قرار دارد.

همانطور که اشاره شد، لیتل فدر در سال ۱۹۷۳ به جای براندو بالای سِن رفت تا اعلام کند که این بازیگر از قبول جایزه اش صرف نظر کرده است. براندو تصمیم گرفته بود که اسکار سال ۱۹۷۳ را در اعتراض به نحوه نمایش بومیان آمریکایی در سینما و همچنین برای ادای احترام به اشغال منطقه ای در آمریکا که در آن ۲۰۰ عضو جنبش بومیان آمریکا حضور داشتند، تحریم کند.

در آن مراسم پس از اینکه مجریان برنامه لیو اولمان و راجر مور نامزدهای بهترین بازیگر مرد را اعلام کردند و اولمان نام براندو را به عنوان برنده صدا زد، کارگردان پخش تلویزیونی، تصویر را روی لیتل فدر که در آن زمان ۲۶ ساله بود و لباس سنتی قبیله آپاچی پوشیده بود، قرار داد و گوینده نیز توضیح داد که لیتل فیدر جایزه مارلون براندو را در فیلم «پدرخوانده» دریافت می کند. این درحالی بود که این فعال بومی به بالای سن آمد و دست راست خود را بالا گرفت و تندیس ارائه شده توسط راجر مور را رد کرد و به تماشاگران آن مراسم و ۸۵ میلیون بیننده ای که در خانه در حال تماشا بودند گفت، براندو متاسفانه نمی تواند این جایزه بسیار سخاوتمندانه را بپذیرد.

منبع: صبا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار