رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۱۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 23 April

فیلم سینمایی «سلفی با دموکراسی» از چهارم خرداد ماه اکران خود در سینماهای ایران را آغاز کرده و بعد از بیش از چهار ماه اکران در سینماهای کشور ۱۰۰ میلیون تومان فروش داشته است. خبرگزاری میزان – فیلم سینمایی «سلفی با دموکراسی» از چهارم خرداد ماه اکران خود در سینماهای ایران را آغاز کرده و بعد از […]

فیلم سینمایی «سلفی با دموکراسی» از چهارم خرداد ماه اکران خود در سینماهای ایران را آغاز کرده و بعد از بیش از چهار ماه اکران در سینماهای کشور ۱۰۰ میلیون تومان فروش داشته است.

خبرگزاری میزان – فیلم سینمایی «سلفی با دموکراسی» از چهارم خرداد ماه اکران خود در سینماهای ایران را آغاز کرده و بعد از بیش از چهار ماه اکران در سینماهای کشور ۱۰۰ میلیون تومان فروش داشته است.

عطشانی طی سالهای گذشته ثابت کرده که می‌تواند به بدون اعتنا به فروش آثارش به صورت متوالی فیلم بسازد، انگار که وی به هیچ وجه به نتیجه محصول نگاه نمی‌کند و از سویی بازگشت سرمایه برای او و تهیه کنندگان آثار مهم نیست، زیرا با وجود شکستهای متوالی آثار وی در گیشه عطشانی هنوز مشغول فیلمسازی است.

هرچند نباید این نکته را فراموش کرد که فیلم سلفی با دموکراسی تنها در ۹ سالن سینما اکران شده و به طور کلی ۲۰ سانس داشته است، باید دید با وضع موجود پخش کننده فیلم سلفی با دموکراسی به چه دلیل فیلمش را به راحتی وارد چرخه فیلمسوزی کرده و در ادامه شورای راهبردی اکران چه تصمیمی برای جلوگیری از نابودی آثار سینمایی خواهد گرفت.

سلفی با دموکراسی و نوار ناکامی‌های علی عطشانی

سینماها از ابتدای سال جدید و با اکران نوروزی و بعد از آن اکران عید فطر با افت شدید مخاطب روبرو بوده اند، با وجود شنیدن رقم های میلیاردی تعداد مخاطبان نشان می‌دهد که وضعیت سینما به هیچ وجه خوب نیست، با این وجود هیچگونه تصمیم و راهکاری برای نجات سینماها ارائه نشده است.

«سلفی با دموکراسی» داستانی ماورائی دارد و روایت متفاوتی است از کسانی که در جنگ ایران و عراق حضور داشته‌اند و داستان آن تقریباً در ادامه داستان فیلم «دموکراسی تو روز روشن» اتفاق می‌افتد.

پژمان بازغی، پولاد کیمیایی، کوروش تهامی، آتیلا پسیانی، سیما تیرانداز، امیرعباس گلاب، قاسم زارع، نیما شاهرخ شاهی، مهدی صبایی و مهران رجبی ازجمله بازیگران فیلم سینمایی سلفی با دموکراسی هستند.

گیشه سینمای کشور در حال حاضر شاهد اکران ۱۳ فیلم سینمایی است، آثاری که در جدول فروش آمار مختلفی را برای خود به ثبت رسانده اند، اما آنچه روشن است آنکه از ابتدای اکران نوروزی و پس از آن اکران عید فطر تمامی آثار سینمایی طی هفته های مستمر با افت فروش روبرو بودند.

مخاطبان هنوز با سینما آشتی نکرده‌اند

افت فروش سینماها را بیشتر به دو عامل ربط می دهند، عدم اطمینان صد در صد مخاطبان و ترس از بیماری کرونا از یک سو و گران شدن بلیت سینماها به مبلغ ۴۵ هزار تومان از سوی دیگر از جمله مهمترین دلایلی است که می‌توان برای کاهش فروش آثار در نظر گرفت.

البته در میان آثار اکران شده در سال ۱۴۰۱ شاید آثار کم کیفیت هم حضور داشته باشند، اما تنوع ژانر و حضور آثار کمدی، اجتماعی، کودک، جاسوسی، سیاسی و دفاع مقدسی نشان داده که تنوع لازم برای جذب مخاطب در چرخه اکران وجود دارد اما مخاطب هنوز با سینما آشتی نکرده است.

فیلم سینمایی «سلفی با دموکراسی» به دنبال موفقیت نسخه اولیه این فیلم یعنی دموکراسی در روز روشن است، فیلمی که از جمله معدود آثار موفق علی عطشانی در گیشه بوده است، عطشانی در سالهای گذشته آثار متعددی تولید کرده اما بیش از نود درصد آنها در گیشه متحمل شکست سنگین شده اند.

حال باید دید که علی عطشانی که طی سالهای گذشته اصرار بر حضور در کشورهای مختلف و فیلمسازی داشته می تواند بار دیگر طعم پیروزی در گیشه را تجربه کند، کارگردانی که در ساخت آثار خارجی و خارج از کشور ید طولایی دارد اما در بخش جهانی هم هنوز موفقیت بزرگی را در گیشه و جشنواره ها تجربه نکرده است.

امید علی عطشانی به گیشه ۱۴۰۱ ناامید شد

سلفی با دموکراسی می‌تواند در تنوع ژانرهای حال حاضر چرخه اکران اتفاقی تازه باشد، فیلمی که فضای علمی تخیلی و فانتزی داشته و با مفاهیم ماورایی سر و کار دارد.

عوامل فنی این پروژه عبارتند از: تهیه‌کننده و کارگردان: علی عطشانی، نویسنده: مسعود و امیرعلی احمدیان، تهیه‌کننده اجرایی: سید محمد احمدی، مدیر فیلمبرداری: محمود عطشانی، دستیار یک و برنامه‌ریز: امیر رونقی، مدیرتولید: سعید دلاوری، مشاور تهیه‌کننده: سید محمدتقی هاشمیان، صدابردار: محمد شاهوردی، طراح چهره‌پردازی: امید گلزاده.

طراح صحنه و لباس: آبتین برقی، سرپرست جلوه‌های ویژه رایانه‌ای: فرید ناظر فصیحی، صداگذار: سید محمود موسوی‌نژاد، چهره‌پرداز: فرزانه زردشت، دکوراتور: سید هانی زکی‌زاده، مدیر امور بین‌الملل: امیدعلی چوگانی، تهیه لباس: گروه صنعتی تولیدی پوشاک پی اچ، پیام حمزه‌زاده.

منشی صحنه: مهتاب شهرابی، مدیر تدارکات: علیرضا یارمحمدی، جانشین تهیه کننده: پوریا ناصربخت، دستیار تهیه‌کننده: عرفان حسینی، هماهنگی تولید: سامان صادقی‌مهر، مجری طرح: بیتا فیلم تهران، عکاس: مجید محبوبی‌راد، مشاور رسانه‌ای و مدیر روابط عمومی بیتا فیلم: مریم قربانی‌نیا.

منبع: میزان

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار