رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

شبکه ورزش سیما تلاش دارد با پخش برنامه‌ای با رویکرد استعدادیابی و پشتوانه سازی، «کشتی» ورزش ملی کشورمان را یاری کند. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، شبکه ورزش از همین رو برنامه ای را با عنوان «همه فن حریف» برای پخش تولید کرده است. محور اصلی این برنامه استعدادیابی […]

شبکه ورزش سیما تلاش دارد با پخش برنامه‌ای با رویکرد استعدادیابی و پشتوانه سازی، «کشتی» ورزش ملی کشورمان را یاری کند.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، شبکه ورزش از همین رو برنامه ای را با عنوان «همه فن حریف» برای پخش تولید کرده است. محور اصلی این برنامه استعدادیابی در زمینه ورزش کشتی و معرفی بیش تر و حرفه ای تر این رشته ورزشی به علاقه مندان است.

 «همه فن حریف» که مراحل طراحی، برنامه ‌ریزی و پیش‌تولید آن از تابستان ۱۴۰۰ کلید خورده بود، در تابستان امسال تولید خود را با حضور منتخبینی از برترین‌های کشتی کشور در رده پایه ، آغاز کرده است.

سیدمحمدرضا نعمتی تهیه کننده «همه فن حریف» درخصوص ساختار این مسابقه گفت: ۵۶ کشتی گیر در بازه سنی ۱۴ تا ۱۷ سال در چهار دسته وزنی از ۱۴ استان کشور بر اساس توانایی، رزومه و سابقه استانی، تایید مربیان استانی و همچنین نتایج مسابقاتی که در استان ها و شهرهای خودشان کسب کردند، گزینش می شوند.

وی افزود : شرکت کنندگان در قالب ۷ تیم در رشته های کشتی آزاد و فرنگی در سه بخش با هم رقابت می کنند و  ۴ داور از مربیان تیم‌های ملی عملکرد آن‌ها را ارزیابی می کنند.

تهیه کننده «همه فن حریف» افزود: مرحله نخست به اطلاعات عمومی مربوط به کشتی اختصاص دارد و سئوالاتی از شرکت کنندگان در خصوص قوانین و قواعد این ورزش پرسیده می شود. بخش دوم هم مربوط به آمادگی جسمانی است که شرکت کنندگان در ۶ ایستگاه،  توانایی و قابلیت های جسمانی خود را محک می زنند و بخش آخر هم کشتی گرفتن شرکت کنندگان است و در این مرحله، منتخبان با هم به رقابت می پردازند. در تمامی این مراحل هم داورانی از بین مربیان تیم ملی کشتی، عملکرد آن ها را ارزیابی می کنند. محمدبنا، پژمان درستکار، عباس جدیدی و علی محمدی داوران مسابقه هستند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: مستندی از زندگی کشتی گیران این مسابقه هم تهیه کردیم تا بیش تر با سبک و روش زندگی شان بیشتر آشنا  شویم.

شهریار مظفری طراح نور در خصوص تفاوت نورپردازی این برنامه با برنامه های دیگر تلویزیون گفت:  از آن جایی که ما در سالن کمپ تیم ملی کشتی جوانان و نوجوانان در حال ضبط برنامه هستیم نمی توانستیم به چینش این مکان دست بزنیم و از بالابر و داربست استفاده کنیم برای همین از یک گروه امداد و نجات دعوت کردیم  تا با استفاده از سازه  های سوله، نورپردازی این مکان را مناسب ضبط برنامه آماده سازی کنیم .

وی افزود: از نور مخصوص که در مسابقات جهانی المپیک مرسوم است هم استفاده کردیم تا نورپردازی این مسابقات مطابق استاندارهای مسابقات المپیک انجام شود تا عزیزان شرکت کننده با محیط مسابقات در سطح جهانی آشنا شوند.

محمد بنا کارشناس و پیشکسوت کشتی که در مسابقه «همه فن حریف» به عنوان داور حاضر شده است، گفت: از آن جایی که علاقه مندان به ورزش کشتی در کشور ما بسیار زیاد است ، این برنامه می تواند در کشف استعدادها و ایجاد انگیزه بین نوجوانان برای یادگیری و ورود به این رشته ورزشی تاثیرگذار باشد و آورده ما را در این رشته ملی افزایش دهد.

هادی عامل از گویندگان و مفسران باسابقه و توانای کشور هم در این مسابقه قرار است کشتی شرکت کنندگان در این برنامه را گزارش کند و در برخی موارد هم در کنار داوران نظر کارشناسی می دهد.

حضور چهره های مطرح ورزش کشتی و متولیان این ورزش که به عنوان داور و مربی در این برنامه حضور دارند در کنار استعدادهایی که خود را در معرض داوری این عزیزان قرار می دهند می تواند یک انگیزه قوی برای نوجوانان باشد و به پویایی و تقویت این ورزش پرطرفدار در کشور کمک کند.

«همه فن حریف» چهارشنبه و پنج شنبه ها ساعت ۲۰ از شبکه ورزش روی آنتن می رود و اولین قسمت این برنامه امشب ساعت ۲۰ پخش می شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار