رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April

شبکه دو سیما تجربه افراد موفق در عرصه های مختلف را در برنامه ای تحت عنوان «اقیانوس آرام» برای نوجوانان بازگو می کند. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، شبکه دو سیما تجربه افراد موفق در عرصه های مختلف را در برنامه ای تحت عنوان «اقیانوس آرام» برای نوجوانان بازگو […]

شبکه دو سیما تجربه افراد موفق در عرصه های مختلف را در برنامه ای تحت عنوان «اقیانوس آرام» برای نوجوانان بازگو می کند.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، شبکه دو سیما تجربه افراد موفق در عرصه های مختلف را در برنامه ای تحت عنوان «اقیانوس آرام» برای نوجوانان بازگو می کند.

برنامه نوجوانانه «اقیانوس آرام» تلاش می‌کند در هم کلامی با نوجوانان، آسیب‌ها و چالش‌های این رده سنی حساس را بررسی کند و با محور قرار دادن موضوعات مربوط به آنان، به دغدغه های هویتی شان پاسخ دهد.

«اقیانوس آرام» محصول سازمان هنری رسانه ای اوج در ۵۲ قسمت تولید شده است و روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۹ از شبکه دو  پخش می شود.

هادی نعمت اللهی تهیه کننده و کارگردان «اقیانوس آرام» هدف از ساخت این برنامه را پاسخ به دغدغه های نوجوانان عنوان می کند.

وی درباره این برنامه گفت: به دنبال آن هستیم نوجوانان، با مسیری که در آینده قرار است در آن گام بردارند با شنیدن تجربیات افراد در هر حوزه ای، بیش تر آشنا شوند. نوجوانان در «اقیانوس آرام» می توانند  از تجربیات زیست افرادی که هر کدام شغل، مهارت و جایگاه ویژه ای دارند ، بهره مند شوند و شرایط هر حرفه را دریابند.

نعمت اللهی افزود: فصل سوم «اقیانوس آرام» با بازگو کردن تجربیات آدم های موفق به دنبال انتقال تجربه آنها به نوجوانان است که بتواند برایشان کارگشا باشد.

وی افزود: «اقیانوس آرام» در سه بخش اصلی و چند آیتم میانی تهیه شده است. نخستین بخش این برنامه، حضور مهمانی است که با دعوت بچه‌ها به برنامه می‌آید و برایشان قصه نوجوانی‌اش را تعریف می‎کند. مهمانان این بخش کسانی هستند که بچه‌ها پذیرفته‌اند قصه نوجوانی‌‌شان می‌تواند الگوی خوبی برای‌شان باشد؛ افرادی از میان فوتبالیست‌ها، هنرمندان، دانشمندان، نویسندگان و… که با بررسی جوانب مختلف انتخاب شده‌اند.

در بخش دوم نوجوانان حاضر در استودیو نسبت به قصه‌ مهمان واکنش نشان می‌دهند و سوالات‌شان را می‌پرسند و در بخش سوم نیز یک مهمان نوجوان به جمع مهمانان این برنامه اضافه می شود که او نیز از سوی جوانان انتخاب شده‌ است.

برنامه های روی آنتن گروه کودک شبکه دو در فصل پاییز

فرید علیمردانی مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دوهم درخصوص این برنامه خاطرنشان کرد: در«اقیانوس آرام» موضوع مهم هویت نوجوانان به طور جدی دنبال می شود. برخی نوجوانان در این دوره که عصر اطلاعات است دچار یک سرگشتگی هویتی هستند که خانواده ،مدرسه، جامعه و رسانه باید در این راه کمک کنند و  راهکار ارائه بدهند تا این عزیزان بتوانند با درک درست از هویت فردی ، مسیر خود را به درستی پیدا کنند.

مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دو تاکید کرد: در این برنامه از افراد موفقی که با تلاش و پشتکار در عرصه های مختلف موفق شدند و به قله رسیدند، دعوت کردیم که به عنوان یک الگوی رفتاری با حضور در برنامه برای مخاطبان بگویند در دوران نوجوانی چه سبک زندگی داشتند و رمز موفقیت خود را برای نوجوانان بازگو کنند.

وی همچنین در خصوص پخش تولیدات مرکز صبا با مناسب سازی برای ناشنوایان و کم شنوایان از شبکه دو تصریح کرد: برنامه «با ما بیا»  چندین سال است که با مترجم ناشنوایان پخش می شود و اکنون که برنامه ها با مترجم ناشنوایان با همکاری مرکز صبا از این شبکه افزایش یافته است در باکس های تامینی، بخشی را برای پخش تولیدات مرکز صبا درنظر گرفته ایم.

هم اکنون که در فصل بازگشایی مدارس هستیم ساعت ۶:۳۰ صبح یک انیمیشن پخش می شود که دانش آموزان عزیز با حال خوب به مدرسه بروند . همچنین  یک روز در هفته هم در ساعت ۹:۴۵ ،یک باکس تامینی در کنداکتور جانمایی شده است که با مترجم ناشنوایان پخش می شود.

وی همچنین از سرگیری پخش فصل جدید «باغ شادونه» خبر داد که در گروه کودک و نوجوان تهیه شده است و هنرمند محبوب بچه ها خانم زارعی و کاراکترهای دیگر (بازیگر و عروسک) در این برنامه برای بچه ها فضایی شاد را فراهم می کنند که این برنامه روزهای زوج حوالی ساعت ۱۵ پخش می شود .

علیمردانی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های شبکه دو ، برنامه «کافه بازی» است که با هدف معرفی بازی های رایانه ای طراحی و تولید شده و می توان گفت به یکی از مراجع رسمی معرفی بازی ها هم تبدیل شده است .

از آن جایی که شروع تا پایان بازی های رایانه ای ممکن است چندین ساعت طول بکشد از همین رو کارشناسان برنامه با بررسی مراحل مختلف آن، محتوا و رده سنی مناسب آن را مورد ارزیابی قرار می دهند.

مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دو همچنین تصریح کرد: در این برنامه همچنین به کسانی که علاقه مند به تولید بازی های کامپیوتری هستند آموزش داده می شود که این امر با دو هدف صورت می گیرد. یکی زمینه اشتغال و دیگر تولید محتواست.

وی ادامه داد: در این برنامه علاوه بر حمایت از تولیدات داخلی و ملی، اطلاعات نرم افزاری و سخت افزاری هم به نوجوانان داده می شود.

علیمردانی همچنین از آماده سازی دو برنامه با کیفیت HD خبر داد و گفت:هم اکنون در گروه کودک و نوجوان شبکه دو، برنامه های «با ما بیا» و «دست کی بالا»  مراحل HD سازی آن در حال انجام است و در کمتر از یک ماه آینده ، با رویکرد  و گرافیک جدید از آنتن شبکه پخش خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار