رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 3 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

رادیو فرهنگ به مناسبت میلاد با سعادت پیامبر نور و رحمت، حضرت محمد(ص) و گرامیداشت هفته وحدت از ۱۴ زوج به سازش رسیده در برنامه آشتی کنان تقدیر کرد. برنامه آشتی کنان رادیو فرهنگ محفلی است که در آن زوج هایی که در اثر مشکلات گوناگون به نقطه جدایی رسیده اند ، با پیگیری های […]

رادیو فرهنگ به مناسبت میلاد با سعادت پیامبر نور و رحمت، حضرت محمد(ص) و گرامیداشت هفته وحدت از ۱۴ زوج به سازش رسیده در برنامه آشتی کنان تقدیر کرد.

برنامه آشتی کنان رادیو فرهنگ محفلی است که در آن زوج هایی که در اثر مشکلات گوناگون به نقطه جدایی رسیده اند ، با پیگیری های لازم دوباره زمینه های بازگشت به زندگی را فراهم می سازند.
به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی معاونت صدا ؛ در مراسمی با حضور حجت الاسلام المسلمین رحمانیان قائم مقام شورای حل اختلاف قوه قضاییه،دکتر کاظمی دینان مدیر رادیو فرهنگ و قضات و فرماندهان فراجا برگزار شد و در این مراسم از ۱۴ خانواده که به واسطه این برنامه به زندگی مشترک بازگشتند تقدیر شدند.
دکتر کاظمی دینان مدیر رادیو فرهنگ با اشاره به نقش مهم خانواده و اشاره پیاپی دین مبین اسلام بر ضرورت و اهمیت آن گفت: خانواده اصلی ترین نهاد اجتماعی جامعه است که باید برای حفظ آن تلاش های مستمر صورت گیرد . در قرآن مجید بیش از ۷۰ مرتبه از کلمه بیت به معنای خانه استفاده شده است که اشاره به خانه و خانواده دارد .
وی افزود: قرآن خانواده را محلی برای رشد و تعالی معرفی کرده و همچنین ضرورت بر حفظ آن دارد . از سویی بزرگان ما نیز همواره بر پرهیز از اختلاف و برخورداری از زندگی شاد تاکید کرده اند . برنامه آشتی کنان یکی از مصادیق نقش موثر رسانه در راستای ایجاد فضای یاد شده است که اقدام جدی در مسیر اعتلای سبک زندگی ایرانی – اسلامی دارد . همچنین تشویق به ازدواج و همچنین پرهیز از جدایی زوج ها نیز از دیگر اهداف این برنامه است.
نیکنام جبریل پور تهیه کننده برنامه آشتی کانان نیز کانون خانواده را به عنوان محور اصلی جامعه برشمرد و گفت : برنامه آشتی کنان بیش از ۱۵ سال است که پخش می شود. در این بر نامه تلاش شده است تا بهره گیری از ظرفیت های مختلف و همچنین توجه ویژه به رسوم کهن اختلافات و عدم تفاهم های صورت گرفته کنار گذاشته شود و با ایجاد همگرایی و هم افزایی مجدد آغازی دوباره رقم بخورد .
حجت السلام و المسلمین رحمانیان قائم مقام شورای حل اختلاف قوه قضاییه هم ضمن اشاره به نقش مهم رسانه در ایجاد هم افزایی ها در کشور گفت : آشتی کنان برنامه ای است که فرصت صلح و سازش را به نحو شایسته ای میان زوج ها ایجاد می کند .ما در مراجع قضایی اگر چه اقدامات لازم برای ایجاد صلح و ساز را انجام می دهیم اما برنامه آشتی کنان فرصت و بستر مناسبی را ایجاد کرده است تا این فرهنگ سازی بیشتر تبلیغ شود .
وی ادامه داد :الگوی برنامه آشتی کنان می تواند با رویکردهای مختلف در حوزه های مختلف ، سیاسی و فرهنگی که جنبه های تخصصی تری هم دارد قابل تعمیم است و می تواند موثر هم باشد.
خاطر نشان می شود آشتی کنان در گروه تولید و تامین رادیو فرهنگ به تهیه کنندگی و گویندگی نیکنام جبرائیلی پور ،بهاره جبرائیلی پور (مشاور) ، فرانک بابایی (روانشناس) و حجت الاسلام نحوی قاضی دادگستری تولید و جمعه ها ساعت۲۱:۰۰ پخش می شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار