رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 14 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April

مجموعه مستند «آن» با استفاده از تصاویر به جا مانده از آخرین سفر شهید آوینی به مناطق عملیاتی، آخرین روزهای زندگی راوی روایت فتح را بازگو می کند. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، معاونت سیما به تازگی مجموعه مستندی را در دست تهیه دارد که به آخرین سفر شهید […]

مجموعه مستند «آن» با استفاده از تصاویر به جا مانده از آخرین سفر شهید آوینی به مناطق عملیاتی، آخرین روزهای زندگی راوی روایت فتح را بازگو می کند.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، معاونت سیما به تازگی مجموعه مستندی را در دست تهیه دارد که به آخرین سفر شهید مرتضی آوینی به مناطق عملیاتی اختصاص دارد.

این مستند محصول بنیاد فرهنگی روایت فتح است که با استفاده از تصویرهای به جا مانده از آخرین سفر شهید مرتضی آوینی به مناطق عملیاتی در فروردین ماه ۱۳۷۲ ساخته شده است .

مستند «آن» نمایشگر آخرین تصاویر و تلاش های شهید آوینی برای تولید روایت فتح است .

این مستند ۲۵ قسمت است که چهار قسمت اول مربوط به اشغال خرمشهر است و در این قسمت حماسه ای که در خرمشهر و مقاومت مردم این شهر و ایستادگی و جانفشانی های رزمندگان اسلام روی داده است ، روایت می شود.

یک قسمت هم مربوط به گودال قتلگاه است که در آن زمان فیلمبرداری شده است و به سید مرتضی  نشان می دهند که تصمیم می گیرد مستندی درباره این قتلگاه بسازد.

فیلمبرداری از این مکان حدود دو هفته طول می کشد و شهید آوینی که برای بار دوم فیلمبرداری می رود ، به شهادت می رسد.

امیرسبحان جعفری سعادتمند کارگردان و تدوینگر مجموعه مستند «آن» است. وی درباره ایده تولید این مجموعه گفت: برای یک کار تحقیقاتی درباره شهید محمدحسین یوسف الهی در کرمان به ایده ساخت مجموعه ای از آخرین سفر شهید آوینی رسیدم.

در این مجموعه سعی شده است کمترین دخالت در (تصاویرخام) راش ها صورت گیرد و تمام تصاویر خود آقا مرتضی را تدوین کردیم . در این مجموعه  از نریشن های شهید آوینی هم استفاده شده است.

وی خاطرنشان کرد: «آن» نتیجه سه سال پژوهش ، تحقیق ، کارگردانی و تدوین است و این مستند روایت آخرین روزهای حیات شهید آوینی در منطقه عملیاتی فکه است.

موضوع هر مستند متفاوت بوده و حدود ۳۰ دقیقه است و قسمت آخر که به نحوه شهادت مرتضی آوینی اختصاص دارد ، حدود ۵۰ دقیقه است .

آوینی کارگردان فیلم مستند و روزنامه‌نگار حوزه فرهنگی بودکه مجموعه فیلم‌های مستند تلویزیونیِ او درباره جنگ ایران و عراق با نام روایت فتح شناخته‌ شده‌ است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار