رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

رادیو صبا در برنامه «به توان هفت» سکانس هایی از فیلم شب های روشن با بازیگری هانیه توسلی و مهدی احمدی تقدیم مخاطبان می کند به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی رادیوصبا، این شبکه رادیویی هر روز در برنامه فرهنگی «به توان هفت» ترکیبی از سینما و کتاب را تقدیم مخاطبان می […]

رادیو صبا در برنامه «به توان هفت» سکانس هایی از فیلم شب های روشن با بازیگری هانیه توسلی و مهدی احمدی تقدیم مخاطبان می کند

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی رادیوصبا، این شبکه رادیویی هر روز در برنامه فرهنگی «به توان هفت» ترکیبی از سینما و کتاب را تقدیم مخاطبان می کند.
«به توان هفت» در قالب یک نمایش رادیویی بخش هایی از یک کتاب داستانی را با روایتی از امیرحسین مدرس برای مخاطبان بازخوانی می کند و مرتبط با آن سکانس هایی از فیلم های سینمایی و دیالوگ های ماندگار و تاثیر گذار را برای مخاطبان پخش می کند.
این برنامه روز سه شنبه دهم آبان کتاب «چشم های سک آبی رنگ»را به مخاطبان معرفی می کند و دیالگوگ های ماندگاری از مهدی احمدی و هانیه توسلی در فیلم «شب های روشن» پخش می کند.

کتاب «چشم‌های سگ آبی‌رنگ» نوشته‌ی گابریل گارسیا مارکز(۲۰۱۴-۱۹۲۷)، نویسنده برجسته کلمبیایی و برنده‌ی جایزه نوبل ادبیات است. این کتاب نخستین اثر مارکز است. این کتاب شامل ۱۱ داستان است که از سال ۱۹۴۷ تا سال ۱۹۵۵ نوشته شده‌اند و مرگ درون‌مایه اصلی همه آن‌هاست.
داستان‌های این مجموعه عبارت‌اند از: «تسلیم سوم»، «دنده دیگر مرگ»، «حوا به جسم گربه‌اش فرو رفته است»، «غم و اندوه برای سه خوابگرد»، «گفتگویی در آینه»، «چشم‌های سگ آبی رنگ»، «نابو سیاه پوشی که فرشتگان را معطل گذاشته بود»، «کسی نظم این گل‌های رز را برهم می‌زند»، «شب شاهین‌ها» و «ایزابلا در تماشای باران در ماکوندو».

«شب‌های روشن» فیلمی است به‌کارگردانیِ فرزاد مؤتمن که فیلم‌نامهٔ این اثر برداشتی آزاد از داستانِ «شب‌های روشن» اثرِ داستایوفسکی است. همچنین این فیلم بازسازی فیلم ایتالیایی شب‌های روشن می‌باشد که مهدی احمدی و هانیه توسلی در این فیلم به‌ایفای نقش پرداخته‌اند.
شب‌های روشن داستانِ زندگیِ دو انسانِ تنهاست. مرد، استادِ دانشگاه، سرخوردهٔ اجتماعی و مأیوسِ فلسفی‌ست….

«به توان هفت» از شنبه تا چهارشنبه ساعت۱۳:۳۰ به تهیه‌کنندگی مژگان فرزین و اجرا امیرحسین مدرس پخش می‌شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار