رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April
  • شنبه 14 آبان 1401 - 14:55
  • کد خبر : 109663
  • تئاتر
  • چاپ خبر : «جهان بانو» به انواع زنان تاریخ‌ساز بشریت اشاره می‌کند

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی، علی اسماعیلی، تهیه کننده اثر «جهان بانو» گفت: من سال ۱۳۸۴ شروع به انجام نمایش‌های میدانی کردم و ژانر جدیدی در حوزه نمایشی را پیش گرفتم که ابداع کنندگان آن بهزاد بهزاد پور و احسان محمد حسنی بودند؛ طی دو دهه گذشته نمایش‌های متنوعی به اجرا […]

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی، علی اسماعیلی، تهیه کننده اثر «جهان بانو» گفت: من سال ۱۳۸۴ شروع به انجام نمایش‌های میدانی کردم و ژانر جدیدی در حوزه نمایشی را پیش گرفتم که ابداع کنندگان آن بهزاد بهزاد پور و احسان محمد حسنی بودند؛ طی دو دهه گذشته نمایش‌های متنوعی به اجرا رفته‌اند اما با این حال جای خالی نمایش زنانه با موضوع بسیار مهم بانوان همچنان خالی بود.

اسماعیلی ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها توصیه کردند که هنرمندان باید برای بانوان آثار مرتبطی خلق کنند؛ به دنبال این مسائل ما در سال ۱۳۹۷ پروژه را آغاز کردیم و اواخر سال ۱۴۰۰ نمایش‌نامه را به اتمام رساندیم. دری این مدت بارها نمایش‌نامه ویرایش شد و متون آن تغییر پیدا کرد.

وی افزود: باید گفت با وجود آن که عوامل ساخت این نمایش آقایان هستند، اما تمامی محققان و کارشناسانی که در جمع‌آوری اطلاعات برای این نمایش فعالیت می‌کردند بانوان بودند تا بتوانیم بهترین کیفیت و دقیق‌ترین مسائل را در اختیار مخاطب قرار دهیم.

او اظهار داشت: این پروژه به اندازه‌ای از نظر اجرایی سنگین است که ما از اردیبهشت ۱۴۰۱ درگیری ۶ ماهه‌ای برای طراحی و برنامه‌ریزی داشتیم تا بتوانیم این پروژه را به اجرا برسانیم. ما تمام تلاش خود را داشتیم تا بتوانیم بهترین نتیجه را در اختیار بانوان قرار دهیم.

تهیه کننده اثر «جهان بانو» گفت: این کار یکی از آثار سازمان اوج است که سعی دارد نمایش‌های بومی و ایرانی را طبق فرمایشات مقام معظم رهبری تولید کند. این سازمان طی ده سال گذشته در تمامی نقاط ایران آثار این چنینی تولید کرده است و متولی این آثار بوده است.

اسماعیلی افزود: پس از کاهش شیوع ویروس کرونا سازمان اوج تصمیم گرفت از ابتدای سال ۱۴۰۱ آثار مختلفی را برای مخاطبان خود تولید کند؛ از این نمایش‌ها می‌توان به آثار «روشنایی شب تار»، «تنها‌تر از مسیح» و «جهان بانو» اشاره کرد.

او اظهار داشت: ما اکنون در بین هر نمایش تنها ۲ هفته وقت داریم و در نظر داریم پس از پایان «جهان‌ بانو» نمایش دیگری را به اجرا ببریم.

حسن بزرا، نویسنده و کارگردان اثر «جهان بانو» گفت: به دلیل محتوای تاریخی و پرباری که این نمایش دارد و به انواع زنان تاریخ‌ساز بشریت اشاره می‌کند تیم‌های مختلفی با ما فعالیت می‌کنند. این تیم سینمایی و تئاتری در کنار هم جمع شدند تا نمایشی سه وجهی را آماده سازند. در این نمایش دکورهای عظیم و فوق‌العاده‌ای وجود دارد و نمایشی بزرگ است.

بزرا افزود: ما سعی داشتیم به جزئیات بسیار توجه کنیم تا مخاطبان به نهایت دقت اطلاعات مواجه شوند. در این پروژه بیش از ۲۰ بازیگر خانم و بیش از ۶۰۰ نفر عوامل حضور دارند تا بتوانیم لحظات فوق‌العاده‌ای را برای مخاطبانمان رقم بزنیم.

او ادامه داد: در این نمایش سه وجهی مخاطب برخلاف تئاتر در مرکز قرار دارد و از همه جهات کار را مشاهده می‌کند. رکورد کار نمایش میدانی‌ها در دست این کار است چرا که یک ساعت و نیم به طول می‌انجامد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه این نمایش با بازخوردهای بسیار مثبتی روبرو بوده چرا که مخاطب به طور پیوسته شاهد اتفاقات جالبی در اطراف خود است که او را در نمایش نگه می‌دارند.

نویسنده و کارگردان اثر «جهان بانو» گفت: هر آیتم نمایشی در «جهان‌بانو» وجهه خاصی دارد که به تصویر کشیده می‌شود؛‌ برای مثال در نمایشی که برای حضرت هاجر تولید شده ما به بردباری ایشان در مسیر زندگی‌شان اشاره می‌کنیم و به این وجه شخصیتی‌شان می‌پردازیم.

بزرا اظهار کرد: ما اکنون هر شب ۲۵۰۰ نفر مخاطب داریم و تمامی بانوانی که به مشاهده این نمایش می‌آیند بسیار با رضایت از سالن خارج می‌شوند و این باعث افتخار ما است. بلیت نمایش ما اکنون رایگان است اما برای برنامه‌ریزی صحیح افراد باید برای حضور در سالن بلیت رزرو کنند.

گفتنی است؛ «سلام تهران» برنامه‌ای صبحگاهی به تهیه کنندگی مازیار مهاجر سلطانی و علی شعبانی است که هر روز صبح ساعت ۸ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود. اطلاعات بیشتر درباره «سلام‌ تهران» و مهمان‌های برنامه هر روز در صفحه اینستاگرامی @Salamtehrantv5 بارگذاری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار