رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

رادیو صبا در برنامه «خنده نقره ای» به بررسی فیلم کمدی طبقه حساس می پردازد به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی رادیو؛ فیلم ایرانی کمدی یکی از بهترین و جذاب ترین سرگرمی ها و تفریحات مردم به حساب می آید. در کشور ایران نیز همانند اغلب کشورهای جهان، فیلم کمدی و طنز […]

رادیو صبا در برنامه «خنده نقره ای» به بررسی فیلم کمدی طبقه حساس می پردازد

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی رادیو؛ فیلم ایرانی کمدی یکی از بهترین و جذاب ترین سرگرمی ها و تفریحات مردم به حساب می آید. در کشور ایران نیز همانند اغلب کشورهای جهان، فیلم کمدی و طنز در صدر پرفروش ترین آثار سینمایی قرار می گیرد. این موضوع نشان می دهد تماشاچیان تا چه حد به فیلم کمدی ایرانی علافه مند هستند. در اغلب موارد شاهد هستیم فیلم هایی که در جشنواره به انتخاب مردم و تماشاچیان به عنوان بهترین فیلم کمدی و خنده دار ایرانی انتخاب می شود، فیلم هایی با مضامین مختلف آمیخته با طنز کلامی و موقعیت هستند. رادیو صبا با توجه به این موضوع و ماموریت خود که ایجاد شادی و لبخند برای مخاطبان است در برنامه «خنده نقره ای» به بررسی و معرفی فیلم های کمدی و طنز در سینما می پردازد.

این برنامه در بخش های مختلف «شناسنامه، فیلم نامه و لغت نامه» هر روز به پخش دیالوگ های ماندگار و طنز این فیلم می پردازد و با مخاطبان خاطره بازی می کند.

روز دوشنبه ۱۶ آبان این برنامه به بررسی فیلم طبقه هساث می پردازد.طبقهٔ هساث یا طبقهٔ حساس فیلمی کمدی به کارگردانی کمال تبریزی و محصول سال ۱۳۹۲ است. این فیلم به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی و فیلمنامه‌نویسی پیمان قاسم‌خانی می‌باشد.

رضا عطاران برای این فیلم سیمرغ بلورین نقش اول مرد را در سی و دومین جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.
فیلم ظاهراً در ژانر کمدی طبقه بندی شده است،(در کمدی قوت داشتن تک تک صحنه‌ها فارغ از جایگاه‌شان در ساختار کلّی فیلم، مهم است. اینکه فیلم هر لحظه به خودی خود توانایی خنداندن تماشاگر را داشته باشد) . اما این کمدی بودن به معنای آن نیست که مخاطب به تمامی بخش‌های فیلم بخندد، بلکه آنچه فیلم را خنده دار جلوه میدهد کلیت داستان آن است:
داستان فیلم درباره مردی پارچه فروش متدین و سنتی به نام کمالی ( رضا عطاران ) است که همسرش ( پانته آ بهرام) فوت می کند و اوبرای دفن همسرش سفارش یک قبر دو طبقه را میدهد تا اگر خودش هم روزی از دنیا رفت در داخل طبقه دوم آن قرار داده شود. اما مدتی بعد مشخص میشود که فروشنده قبر کلاهبردار بوده و مردی دیگر به نام محتشم (پیمان قاسم خانی) به جای او در طبقه دوم قبر دفن شده است و این سرآغاز اتفاقاتی است .
«خنده نقره ای» به تهیه کنندگی مهدی استاد احمدو اجرای سجاد شهرابی شنبه تا چهارشنبه ساعت۱۸:۱۵ همراه مخاطبان می شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار