رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April

به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه ای؛ تورج فرهادی، مسئول ستاد بحران منطقه ۱۹ گفت: منطقه ۱۹ در جنوب تهران در کنار مناطق ۱۶، ۱۷ و ۱۸ قرار دارد که در امتداد فرودگاه بین‌المللی امام خمینی قرار گرفته است. شهر آفتاب و بهشت زهرا نیز از محل‌هایی هستند که به عنوان نماد‌های […]

به گزارش سینماخانه و به نقل از مشاور رسانه ای؛ تورج فرهادی، مسئول ستاد بحران منطقه ۱۹ گفت: منطقه ۱۹ در جنوب تهران در کنار مناطق ۱۶، ۱۷ و ۱۸ قرار دارد که در امتداد فرودگاه بین‌المللی امام خمینی قرار گرفته است. شهر آفتاب و بهشت زهرا نیز از محل‌هایی هستند که به عنوان نماد‌های مشخص آن‌جا به حساب می‌آیند. بوستان ولایت نیز در این محدوده قرار گرفته است.

فرهادی ادامه داد: بحث ساخت و ساز‌های غیر مجاز و غیر اصولی به صورت پیاپی طی سال‌های گذشته وجود داشته اما خوشبختانه اکنون با گذر زمان ما شاهد وقوع اتفاقات خوب هستیم. در گذشته شهر تهران سند نداشت و پس از مدتی این اسناد شکل گرفتند؛ در کنار این مسئله مقررات ملی ساختمان و آیین‌نامه‌ها بازنگری شدند.

وی افزود: در حال حاضر اتفاقات بسیار خوبی در رابطه با قانون‌گذاری‌ها شکل گرفته و اکنون موضوع ساخت‌وساز‌ها به سمت مسیری روشن در حال حرکت است.

او اظهار داشت: متاسفانه به دلیل مهاجرت‌های بسیاری و ایجاد سکونتگاه‌های غیر رسمی ساخت و ساز‌ها در یک چارچوب فنی اتفاق نمی‌افتند و اصول فنی، بهداشتی و شهرسازی رعایت نمی‌شوند. رعایت نشدن هر کدام از اصول ایرادات بسیاری به وجود می‌آورند.

مسئول ستاد بحران منطقه ۱۹ گفت: ما در تلاش هستیم تا ساخت‌وسازهای غیر مجاز در شهر تهران را بررسی کنیم و مشکلات آن‌ها را به کلی حل کنیم. راه حل تخریب یا تقویت خانه‌های غیر استاندارد است اما به طور کلی این مسئله باعث ایجاد چالش‌های اجتماعی می‌شود.

فرهادی ادامه داد: مشکلات مهم این چنینی با همکاری تمامی نهاد‌های مربوطه شکل می‌گیرد؛ ما در تلاش هستیم بحث نهضت ملی مسکن را طی این سال‌ها ادامه دهیم و قشر کم توان جامعه را به خانه‌های خودشان برسانیم.

وی افزود: ما برای استحکام بازار عبدال‌آباد جلسات بسیاری برگذار کرده‌ایم و سعی داریم مشکلات آن را برطرف سازیم؛ متاسفانه به دلیل عدم توجه مدیریت شهری به مسائل مهم در گذشته ما اکنون با چالش‌هایی روبه‌رو هستیم که در بحران می‌توانند آسیب زننده باشند. خوشبختانه آتش‌نشانی تهران در مدیریت و پیشگیری بحران‌ها بسیار خوب عمل کرده و اکنون بسیاری از مکان‌های عمومی ما آماده بحران هستند.
گفتنی است؛ «سلام تهران» برنامه‌ای صبحگاهی به تهیه کنندگی مازیار مهاجر سلطانی و علی شعبانی است که هر روز صبح ساعت ۸ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود. اطلاعات بیشتر درباره «سلام‌ تهران» و مهمان‌های برنامه هر روز در صفحه اینستاگرامی @Salamtehrantv5 بارگذاری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار