رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۱۷ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 27 March

نمایش «جویلند» فیلمی که از سوی پاکستان برای رقابت اسکار بین‌المللی معرفی شده، به دلیل ارایه مطالبی که بسیار ناپسند خوانده شده، ممنوع شد. به نقل از ورایتی، دولت پاکستان نمایش فیلم «جویلند» ساخته سعیم صادق را که به عنوان نماینده این کشور برای اسکار معرفی شده بود، به دلیل داشتن مطالب بسیار ناپسند و […]

نمایش «جویلند» فیلمی که از سوی پاکستان برای رقابت اسکار بین‌المللی معرفی شده، به دلیل ارایه مطالبی که بسیار ناپسند خوانده شده، ممنوع شد.

به نقل از ورایتی، دولت پاکستان نمایش فیلم «جویلند» ساخته سعیم صادق را که به عنوان نماینده این کشور برای اسکار معرفی شده بود، به دلیل داشتن مطالب بسیار ناپسند و زننده ممنوع کرد.

وزارت اطلاعات و پخش پاکستان گفته است هیات سانسور این کشور ۱۷ ماه آگوست این فیلم را تایید کرد، اما اکنون تصمیم خود را عوض کرده است.

گفته شده شکایت‌های کتبی دریافت شده مبنی بر اینکه فیلم حاوی مطالبی بسیار ناپسند است که با ارزش‌های اجتماعی و معیارهای اخلاقی جامعه تناسب ندارد و با هنجارهای مبنی بر نجابت و اخلاق که در بخش ۹ قانون فیلم سینمایی آمده نیز مغایرت دارد.

«جویلند» قرار بود از ۱۸ نوامبر در پاکستان به نمایش درآید.

ورایتی با کارگردان و تهیه‌کنندگان فیلم تماس گرفت، اما آنها هنوز اظهار نظری نکرده‌اند.

داستان «جویلند» در لاهور پاکستان می‌گذرد و شخصیت اصلی آن حیدر، کوچک‌ترین پسر یک خانواده متوسط شهری است. او مخفیانه به یک تئاتر رقص می‌پیوندد و عاشق یکی از رقصندگان آنجا می‌شود که فردی ترنس است. مشکلاتی که در ادامه در خانواده به وجود می‌آید مسیر اصلی داستان را تعیین می‌کند.

این فیلم در بهار امسال در بخش نوعی نگاه جشنواره کن جایزه هیات داوران را از آن خود کرد و ملاله یوسف‌زای برنده جایزه نوبل به عنوان تهیه کننده اجرایی به این پروژه پیوسته است.

روز جمعه نیز جایزه سینمای جوان آسیا پاسیفیک اسکرین که با همکاری انجمن منتقدان NETPAC و مدرسه فیلم گریفیث اهدا می‌شود به این فیلم تعلق گرفت.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار