رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 3 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

مستند «کوهستان بی صدا» به کارگردانی فرود عوض‌پور درباره مردی است که زندگی پر فراز و نشیب و ارتباطی ویژه با جهان اطرافش دارد. به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، فرود عوض‌پورگفت: پاییز سال ۹۸ تصویربرداری این مستند کوهستان بی صدا در لرستان حوالی خرم‌آباد و الشتر آغاز شد. […]

مستند «کوهستان بی صدا» به کارگردانی فرود عوض‌پور درباره مردی است که زندگی پر فراز و نشیب و ارتباطی ویژه با جهان اطرافش دارد.

به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، فرود عوض‌پورگفت: پاییز سال ۹۸ تصویربرداری این مستند کوهستان بی صدا در لرستان حوالی خرم‌آباد و الشتر آغاز شد. متاسفانه شیوع ویروس کرونا، محدودیت‌های رفت و آمد و سفر و شرایط دشوار اقلیمی باعث شد، کار بسیار سخت پیش برود. ما نیاز به چهار فصل تصویربرداری و همراهی با شخصیت اصلی فیلم، آقای حجت داشتیم.آن سال زمستان، برف نبارید و به همین دلیل تصویربرداری زمستان را به سال بعد موکول کردیم.

وی ادامه داد: شخصیت اصلی این فیلم یک ناشنواست که در طبیعت،دور از شهر و در شرایطی خاص زندگی می کند. زندگی خانوادگی، زیست او، همراهی اش با طبیعت، ارتباطش با جهان اطراف و شرایط خاص و استقلالی که دارد، بسیار جذاب و ویژه است. من در این مستند تلاش کردم این شخصیت و جهان اطرافش را آنگونه که هست به تصویر بکشم.

عوض پور افزود: به دلیل شرایط خاص طبیعت، صعب العبور بودن منطقه و دور بودن از نقاط شهری، تصویربرداری و همراهی با آقای حجت دشوار بود. ما مقاطعی مثل برداشت محصول یا سفرهای کوتاه و بلند او به کوهستان یا مناطق مختلف را تصویربرداری می کردیم و در کنارش بودیم. این جریان باعث طولانی شدن فیلم شد و بلاخره در سال ۱۴۰۰ تصویربرداری به پایان رسید.

این کارگردان گفت: اشین شخصیت به سینما نرفته بود اما بسیار باهوش بود. زمانی که می خواستیم فیلم را شروع کنیم، با او ارتباط گرفتیم و درباره آن توضیح دادیم. حضور و همراهی‌اش غافلگیرکننده بود. او اگرچه فکر نمی‌کرد پروسه تولید این قدر طولانی شود، چند سال در کنار ما بود و خوشبختانه جز شرایط اقلیمی سخت و کرونا، مشکلی بر سر راه تولید فیلم نداشتیم.

عوض پور در بخش دیگری از سخنانش گفت: کوهستان بی صدا پرتره نیست. یک فیلم اجتماعی است. حجت، در دل شرایط زندگی، اقلیمی که در آن رشد کرده و اجتماعی که با آن معنا پیدا می‌کند، تعریف می‌شود. آنچه او تجربه می‌کند با توجه به محدودیت‌هایی که دارد، جالب و به نظر من برای هر تماشاگری دیدنی است. این که مردی ۸۰ ساله، در دل طبیعت و دور از مناسبات شهری و رفاه زندگی مدرن، با مهارت و استقلال علی رغم ناتوانی که دارد، روزگار بگذراند، دیدنی است.

مستند کوهستان بی صدا متقاضی حضور در شانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» است. عوامل این پروژه عبارتند از تهیه‌کننده: پژمان لشگری‌پور، کارگردان، نویسنده و تصویربردار: فرود عوض‌پور، تدوین: حسین گلستان، صداگذاری: حسین قورچیان، صدابرداران: سیدغلامرضا نعمت‌پور، سهیل قاسم‌لو،مدیر تولید: جمشید رحیمی. با حضور حجت رستمی

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار