رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

مستندی تحت عنوان « آستینی برای دستِ خدا» توسط مرکز هنری‌رسانه‌ای نهضت تولید شده که از شبکه‌های سیما روی آنتن خواهد رفت. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، « آستینی برای دستِ خدا» مستندی آرشیوی است که با رویکرد اهمیت لباس ملی ساخته شده و حمایت از تیمِ ملی ایران […]

مستندی تحت عنوان « آستینی برای دستِ خدا» توسط مرکز هنری‌رسانه‌ای نهضت تولید شده که از شبکه‌های سیما روی آنتن خواهد رفت.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، « آستینی برای دستِ خدا» مستندی آرشیوی است که با رویکرد اهمیت لباس ملی ساخته شده و حمایت از تیمِ ملی ایران در قابِ این مستند خودش را نشان می‌دهد.

به تعبیرِ موسوی‌تبار مدیر مستندِ مرکز هنری‌رسانه‌ای نهضت، این مستند روایتگرِ مفهوم‌ِ ارزشمند لباس ملی و اهمیت آن است؛ زیرا لباس ملی به ورزشکارها هویت می‌بخشد و آنها را از قهرمان عادی به اسطوره تبدیل می‌کند.

قرار است این مستند به زودی پخشِ خود را در شبکه‌های سیما آغاز کند و در ایام جام‌‌جهانی در کنداکتور خواهد بود. این مستند به تعبیر سازندگانش، قابلیت آن را دارد که مفاهیم و محتوای آن در خبرگزاری‌ها و حتی فضای‌مجازی استفاده شود.

مستندِ ۲۰ دقیقه‌ای « آستینی برای دستِ خدا» مبتنی بر روایت تاریخی است که غرورِ ملی را با خودش به همراه دارد.

موسوی‌تبار درباره چرایی انتخابِ نامِ «آستینی برای دست خدا» به محتوایِ اصلی مستند اشاره کرد که به داستانِ مارادونا بازیکن افسانه‌ای آرژانتین برمی‌گردد که در بازیِ آرژانتین و انگلیس دو گلِ او باعث شد تا آرژانتین به قهرمانی جام‌جهانی برسد.

بعد از منازعاتی که بین آرژانتین و انگلیس بر سر جزایر فالکلند، اتفاق افتاد در واقع به غرور ملی آرژانتینی‌ها خدشه وارد شد و چند سال پس از این مناقشه‌ها و در جام‌جهانی ، دو گلِ مارادونا این تیم را به قهرمانی رساند.

او گل دوم را با دستش وارد دروازه کرد و لقبِ «دستِ خدا» را به این گل دادند. ایرانی‌ها شکوهِ این گلِ دستِ خدا را به خوبی حس می‌کنند. چرا که در بازی ایران و آمریکا که به «بازی قرن» معروف شد و ایرانی‌ها توانستند آمریکا که به ادعایِ خودش ابرقدرتی بود را در زمین فوتبال شکست دهند، از این منظر هم این مستند قابل توجه است.

داستان فوتبال یک جنگ بدون گلوله است و هرکسی می‌تواند در آن برنده شود حتی کشورهایی که به لحاظ نظامی ضعیف‌ترند می توانند ابرقدرت‌ها را در زمین شکست دهند.

مستندِ « آستینی برای دست خدا» کاری از مرکز هنری‌رسانه‌ای نهضت  است. احسان صادقیان تهیه‌کننده و امیر خانی‌پور کارگردانی این مستند را برعهده دارد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار