رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

کوئنتین تارانتینو به منتقدانی که به استفاده از واژه‌های رکیک و حجم بالای خشونت در فیلم‌هایش معترض هستند گفت: بروید چیز دیگری تماشا کنید! به نقل از ورایتی، کوئنتین تارانتینو برای افرادی که از خشونت گرافیکی و واژگانی در فیلم‌هایش ناراحت هستند پیام داد: چیز دیگری ببینید! وی در گفت‌وگوی تلویزیونی درباره واکنش شدید تماشاگرانش نه تنها […]

کوئنتین تارانتینو به منتقدانی که به استفاده از واژه‌های رکیک و حجم بالای خشونت در فیلم‌هایش معترض هستند گفت: بروید چیز دیگری تماشا کنید!

به نقل از ورایتی، کوئنتین تارانتینو برای افرادی که از خشونت گرافیکی و واژگانی در فیلم‌هایش ناراحت هستند پیام داد: چیز دیگری ببینید!

وی در گفت‌وگوی تلویزیونی درباره واکنش شدید تماشاگرانش نه تنها هیچ عذرخواهی یا پشیمانی ابراز نکرد، بلکه چنین پاسخی برای آن‌ها داشت.

در این شوی تلویزیونی کریس والاس از تارانتینو پرسید: مردم می‌گویند خشونت فیلم‌هایت زیاد است و اغلب از کلمات نامناسب استفاده می‌کنی. تارانتینو در پاسخ گفت: خب این افراد باید فیلم‌های دیگری تماشا کنند. چیز دیگری ببینید. اگر با فیلم‌های من مشکل دارید، پس نباید تماشایشان کنید. ظاهراً من آن‌ها را برای شما نساخته‌ام.

با این حال ساموئل ال.جکسون که تقریباً در تمامی فیلم‌های بلند تارانتینو تا به امروز حضور داشته استفاده از این کلمات را تایید و از به کار بردن آنها دفاع می‌کند.

منتقدان تارانتینو درباره «جانگوی رها شده» اغلب یک مشکل دارند و آن این است که در این فیلم تقریباً ۱۱۰ بار توهین نژادی شده است.

اما ساموئل ال جکسون بک بار در پاسخ به این انتقادها گفته بود: این حرف‌ها مزخرف است. شما نمی‌توانید به یک نویسنده بگویید که کلمات دیگری را در دهان مردم و قومیت‌های مختلف بگذارد و روش کاربرد کلمات توسط آن‌ها را تغییر دهد. اگر این کار را انجام دهی، اشتباه کرده‌ای. این کار اصلاً صادقانه نیست.

جیمی فاکس بازیگر اصلی «جانگوی رها شده» هم با فیلمنامه مشکلی نداشت و گفت من هم فهمیدم ۱۰۰ بار کلمه‌های رکیک به کار برده شده اما این همان روشی بود که باید به کار گرفته می‌شد.

تارانتینو در تور مطبوعاتی معرفی کتاب جدیدش با عنوان «تعمقی در سینما» در برنامه والاس در اچ‌بی‌او حضور یافت و به پرسش‌ها پاسخ گفت.

کتاب غیر داستانی «تعمقی در سینما» از یکم نوامبر (۱۰ آبان) منتشر شده و تارانتینو برای معرفی آن به شهرهای بزرگ آمریکا از جمله لس‌آنجلس، سانفرانسیسکو، پورتلند، آستین و نیویورک سفر می‌کند. وی در این کتاب درباره فیلم‌های سینمایی تاثیرگذار در زندگی‌اش نوشته است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار