رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

اعضای هیات داوران پنجاه و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی آموزشی و تربیتی رشد معرفی شدند. به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم رشد، اعضای هیات داوران پنجاه و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد معرفی شدند. بر این اساس شفیع آقامحمدیان رئیس هیات داوران این دوره خواهد بود. آقامحمدیان […]

اعضای هیات داوران پنجاه و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی آموزشی و تربیتی رشد معرفی شدند.

به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم رشد، اعضای هیات داوران پنجاه و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد معرفی شدند.

بر این اساس شفیع آقامحمدیان رئیس هیات داوران این دوره خواهد بود. آقامحمدیان متولد ۱۳۳۸ در شهر اردبیل و فارغ‌التحصیل کارگردانی سینما و تئاتر از دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر است. وی فعالیت هنری را در سال ۱۳۶۱ با همکاری در تلویزیون آغاز کرد و ۲۰ فیلم کوتاه خبری و مستند ساخت. آقامحمدیان سال ۱۳۶۷ فعالیتش را در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد و دفتر تولید «بصیر فیلم» را تأسیس کرد.

 

هیات داوران بخش پویانمایی

هیات داوران سه نفره بخش پویانمایی از هادی محمدیان، شهرام حیدریان و پروین تجوید تشکیل شده است.

هادی محمدیان، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس پویانمایی است. وی فعالیت هنری خود را از دهه ۸۰ آغاز کرده است و «شاهزاده روم» و «فیلشاه» از ساخته‌های وی به شمار می‌رود. محمدیان با فیلم شاهزاده روم برنده لوح تقدیر ویژه سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و دیپلم افتخار هجدهمین جشن سینمای ایران شده است.

شهرام حیدریان متولد ۱۳۵۱، دارای مدرک کارشناسی عکاسی و کارگردان، نویسنده، تهیه‌کننده، طراح استوری‌برد، فیلم‌بردار و تدوینگر است. حیدریان کارگردان فیلم‌های پویانمایی «خرمگس»، «جنگ‌ساز»، «ماجراهای قورقوری و وزوزو»، «سیکل» و «مشعل المپیک» است.

پروین تجوید متولد ۱۳۴۰، مربی نقاشی، انیماتور، طراح شخصیت و کارگردان است که سابقه همکاری با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را در کارنامه دارد.

 

هیات داوران بخش مستند

امسال سه داور وظیفه معرفی فیلم‌های برتر بخش مستند را به عهده خواهند داشت: مهدی عظیمی میرآبادی، جمشید بیات و مهناز مظاهری. در جشنواره پنجاه و دوم، داوری آثار مستند کوتاه و بلند به صورت همزمان انجام خواهد شد.

مهدی عظیمی میرآبادی متولد ۱۳۴۴ و دانش‌آموخته کارشناسی ارشد سینما در دانشگاه هنر است. وی به عنوان کارگردان و مدرس دانشگاه فعالیت داشته و صاحب امتیاز و مدیر مسئول دوهفته‌نامه «سینمای خانگی»، معاون امور فعالیت‌های سازمان سینمایی کشور و مدیر کل ارزشیابی و نظارت بر سینمای حرفه‌ای بوده است. دبیری اجرایی جشنواره فیلم پلیس از دیگر سوابق کاری او به شمار می‌رود.

جمشید بیات متولد ۱۳۵۲ در تهران، فیلمنامه‌نویس، کارگردان و تهیه‌کننده سینمای مستند است. او در رشته سینما در دانشگاه‌های سوره و دانشگاه هنر تهران تحصیل کرده است. بیات مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری رسانه فکر فرداست و فیلم‌های مستند «دست‌های خالی»، «ققنوس»، «صدام، تاریخ یک کابوس» و «باده و بارگاه» از جمله کارهای اوست.

مهناز مظاهری متولد ۱۳۴۶ در تهران است. وی در رشته فیلم از دانشکده صدا و سیما فارغ‌التحصیل شده و تجربه کارگردانی، فیلم‌نامه‌نویسی، عکاسی خبری و تدریس در دانشگاه را در کارنامه دارد. کارگردانی مجموعه تلویزیونی «آن سوی چهره‌ها» و فیلم‌هایی نظیر «آواز پر جبرئیل»، «خوشنویسی در جهان اسلام» و «در گنج» از جمله فعالیت‌های هنری اوست.

 

حضور شش داور در بخش فیلم‌های داستانی

سیدمحمدرضا خردمندان، مهدی فیوضی، انسیه شاه‌حسینی، حبیب‌الله بهمنی، جواد رمضان‌نژاد و محسن جسور داوران بخش فیلم‌های داستانی پنجاه و دومین دوره جشنواره فیلم رشد هستند.

مهدی فیوضی در سال ۱۳۴۴ در تهران به دنیا آمده و کارگردان و فیلمنامه‌نویس است. «نفوذی» (۱۳۸۷) نخستین تجربه سینمایی فیوضی در مقام کارگردانی بود. نویسندگی و کارگردنی «محرمانه تهران» (۱۳۹۰) دیگر سابقه سینمایی وی به شمار می‌رود.

سیدمحمدرضا خردمندان متولد ۱۳۶۲ در شیراز است و در رشته کارگردانی از دانشگاه صداوسیما فارغ‌التحصیل شده است. این کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس با فیلم «بیست و یک روز بعد»، در سال ۱۳۹۵ نخستین تجربه سینمایی خود را به دست آورده و در بخش مسابقه سودای سیمرغ سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر نامزد بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شده است.

انسیه شاه‌حسینی، متولد ۱۳۳۳ در گرگان است. وی فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی سینماست و فعالیت هنری خود را با کارگردانی و فیلمنامه‌نویسی فیلم‌های کوتاه آغاز کرده است. شاه‌حسینی اولین زن رزمنده ایرانی محسوب می‌شود که در موضوع جنگ ایران و عراق فیلم ساخته است. «زیباتر از زندگی»، «پنالتی»، «شب بخیر فرمانده» و «غروب شد بیا» از جمله فیلم‌های اوست.

حبیب‌الله بهمنی دیگر داور شیرازی این بخش است که در سال ۱۳۳۶ در این شهر متولد شده است. وی علاوه بر کارگردانی و نویسندگی، تجربه بازیگری نیز در کارنامه دارد. بهمنی دارای مدرک کارشناسی کارگردانی سینما و کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی است و دفتر تولید «بصیرفیلم» را بنیان‌گذاری کرده است. تدریس در دوره‌های کارگردانی، فیلمنامه‌نویسی، تدوین و مستندسازی و کارگردانی فیلم‌های «سیب و سلما» و «خوش‌رنج» از دیگر فعالیت‌های وی به شمار می‌رود.

جواد رمضان‌نژاد متولد ۱۳۵۶ در تهران است. وی فارغ‌التحصیل دوره دکترای علوم ارتباطات اجتماعی است و سوابق متعددی در حوزه مدیریت سینمایی و رسانه‌ای دارد. قائم مقامی مرکز سیما فیلم، مدیریت شبکه‌های افق و پنج سیما و مدیریت گروه مستند شبکه چهار سیما از جمله فعالیت‌های مدیریتی او محسوب می‌شود.

محسن جسور متولد ۱۳۶۳ در تهران و جوان‌ترین عضو هیات داوران است. وی به عنوان عکاس اجتماعی، نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون شناخته می‌شود. جسور در سال ۷۴ با بازی در نمایش «مظلوم اول» به عرصه تئاتر وارد شد. سپس به نویسندگی روی آورد و در طول سال‌های فعالیت خود چندین نمایشنامه کوتاه، خیابانی و صحنه‌ای نوشت.

 

آثار مسابقه معلمان و دانش‌آموزان

در این دوره کار داوری آثار بخش معلمان و دانشجو معلمان و بخش دانش‌آموزان فیلمساز بر عهده سه داور خواهد بود: پرویز فارسیجانی، محسن جسور و میرعباس خسروی‌نژاد.

پرویز فارسیجانی فارغ‌التحصیل دکترای الهیات از دانشگاه بین‌المللی علوم اسلامی لندن است. وی مدیر کل سازمان سینمایی، مدیر گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما، دبیر شورای معارف سیما، مدیر گروه فرهنگ و معارف شبکه یک، مدیر کل آموزش و پژوهش سیما و موسس و رئیس مرکز رسانه‌ای پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بوده است.

میرعباس خسروی‌نژاد متولد ۱۳۵۶ در خرم‌آباد و نویسنده، کارگردان و تدوین‌گر است. وی در رشته مهندسی مکانیک تحصیل کرده و از سال ۱۳۸۰ به فیلمسازی مشغول بوده است. خسروی‌نژاد ساخت چند فیلم کوتاه داستانی از جمله «آب در خوابگه مورچگان»، «لنگه‌کفش ایمان»، «کلاس پنجم ب»، «روز ولنتاین»، «فروزان»، «آزاده» و «آیدین» را در کارنامه دارد.

محسن جسور دیگر داور این بخش است که در بخش فیلم‌های داستانی نیز به داوری مشغول خواهد بود.

امسال سه هزار و ۴۶۰ فیلم از ایران و بیش از ۱۰۰ کشور جهان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است. جشنواره فیلم رشد از هفتم آذرماه آغاز به کار کرده و قرار است تا ۱۳ آذرماه ادامه داشته باشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار