رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • یکشنبه 20 آذر 1401 - 12:03
  • کد خبر : 111888
  • تئاتر
  • چاپ خبر : «رستم و سهراب» و نگاه وطن‌پرستانه در تئاتر شهر

کارگردان نمایش «رستم و سهراب» که قرار است در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر روی صحنه برود تأکید کرد توجه به حس وطن‌پرستانه دغدغه اصلی اجرای این اثر در شرایط کنونی است. رضا حسن‌خانی کارگردان نمایش «رستم و سهراب» که قرار است از یکشنبه ۲۰ آذر در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر روی صحنه برود، […]

کارگردان نمایش «رستم و سهراب» که قرار است در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر روی صحنه برود تأکید کرد توجه به حس وطن‌پرستانه دغدغه اصلی اجرای این اثر در شرایط کنونی است.

رضا حسن‌خانی کارگردان نمایش «رستم و سهراب» که قرار است از یکشنبه ۲۰ آذر در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر روی صحنه برود، درباره این اثر گفت: این نمایش برگرفته از شاهنامه فردوسی است. در واقع بخش نظم اثر برگرفته از شاهنامه و بخش نثر آن توسط داریوش نصیری و مرتضی وکیلیان نگاشته شده است.

وی ادامه داد: «رستم و سهراب» دارای ۳ پرسوناژ و یک نقال است که اجرای این شخصیت‌ها بر عهده آسو خسروی است.

حسن‌خانی درباره روند تولید «رستم و سهراب» توضیح داد: حدود یک سال است که تمرین می‌کنیم و بسته به شرایط و اتفاق‌هایی که رخ داده تمرین‌ها را سپری کرده‌ایم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که نمایش را روی صحنه ببریم.

کارگردان «رستم و سهراب» درباره اجرای عموم این اثر نمایشی در شرایط فعلی، تأکید کرد: نگاه نمایش وطن‌پرستی نسبت به کشور ایران است و به همین خاطر ترجیح دادیم در شرایط فعلی این اثر را اجرا کنیم. اگر مشکلات مختلفی از اقتصادی گرفته تا غیره داریم نباید حسن وطن‌پرستانه خود را فراموش کنیم. خیلی دوست داشتم که این نگاه وطن‌پرستانه در شرایط کنونی روی صحنه تئاتر ارائه دهم و سهمی برای معرفی اثر ماندگاری چون شاهنامه فردوسی به جوان‌ها داشته باشم.

وی در پایان سخنان خود درباره وضعیت تأمین هزینه‌های تولید «رستم و سهراب»، تصریح کرد: گروه ما به صورت دلی کار کرده و نگاه مالی نداشتیم. ما می‌دانستیم که در شرایط فعلی نمی‌توان نگاهی به گیشه داشت.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار