رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

اسامی ۱۴۸ پذیرفته‌شده نهایی آزمون دوره هفت‌ماهه فیلم‌سازی و دوره تعاملی(استاد محور) دفتر ویژه تهران اعلام شد. به‌ گزارش سینماخانه و به نقل از انجمن سینمای جوانان ایران امروز جمعه ۲۵ آذر اعلام کرد: با مشخص شدن اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی دوره هفت ماهه فیلم‌سازی، ۱۴۸ داوطلبی مجاز شدند که در این دوره و در قالب […]

اسامی ۱۴۸ پذیرفته‌شده نهایی آزمون دوره هفت‌ماهه فیلم‌سازی و دوره تعاملی(استاد محور) دفتر ویژه تهران اعلام شد.

به‌ گزارش سینماخانه و به نقل از انجمن سینمای جوانان ایران امروز جمعه ۲۵ آذر اعلام کرد: با مشخص شدن اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی دوره هفت ماهه فیلم‌سازی، ۱۴۸ داوطلبی مجاز شدند که در این دوره و در قالب ۶ کلاس ۲۵ نفری آموزش فیلم‌سازی خود را آغاز می‌کنند. آزمون دوره هفت ماهه فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان ایران جمعه ۲۷ آبان در سراسر کشور برگزار شد و بیش از هزار و ۵۲۰ داوطلب در آن شرکت کردند.

دفتر انجمن سینمای جوانان تهران که بیشترین آمار نام‌نویسی برای دوره ۷ ماهه فیلم‌سازی را داشته است، با حضور ۶۰۰ شرکت کننده در دبیرستان ماندگار البرز این آزمون را برگزار کرد که در مقایسه با دوره قبلی خود که در سال ۹۸ برگزار شده بود، با رشد ۲.۵ برابری داوطلبانی که در آزمون شرکت کردند، همراه شد.

همچنین ۱۰۰ نفر از داوطلبان که از سطح قابل قبولی برخوردار بودند و نیاز به آموزش‌های مقدمانی نداشتند، به دوره فیلم‌سازی تعاملی و یا استاد محور راه پیدا کردند که هر چه سریع‌تر با تولید اولین فیلم کوتاه خود ضمن آموزش، به حوزه تخصصی سینما راه پیدا کنند.

دوره‌های فیلم‌سازی تعاملی دفتر تهران پس از آغاز دوره‌ فیلم‌سازی ۷ماهه به نوبت آغاز خواهند شد و حداکثر تعداد هر کلاس تعاملی ۱۰ تا ۱۲ نفر خواهد بود و سعی بر این است که تا انتهای سال ۱۴۰۱ حداقل ۳ تا ۴ دوره فیلم‌سازی تعاملی در دفتر تهران آغاز شود.

دوره تعاملی شامل بدنه‌ اصلی دوره هفت ماهه فیلم‌سازی است و فرض بر این است که داوطلبان که برای این دوره انتخاب شده‌اند، با توجه به آگاهی نسبی که به مطالب درسی دارند، در فرصت کوتاه‌تری و تحت نظارت یک مدرس و البته استادان میهمان در درس‌های تدوین، صدا و فیلم‌برداری، می‌توانند اولین فیلم کوتاه خود را تولید کنند.

شرط ورود به این دوره داشتن یک ایده یا فیلم‌نامه کوتاه برای تولید است و ضمنا قبل از آغاز دوره یک جلسه مصاحبه با مدرس کلاس برای هنرجویان برگزار خواهد شد تا شرایط شروع کلاس‌ها برای آن‌ها شفاف شود.

دوره‌های فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان ایران در واقع یک فرصت مطالعاتی برای علاقه‌مندان به فیلم‌سازی است که بتوانند در طول دوره با مطالعه، تمرین، پشت کار و استفاده از تجربیات استادان انجمن مسیر فیلم‌سازی خود را ترسیم کنند. سطح دوره و مباحث دوره به اندازه تلاش و تمرین هنرجویان پیش خواهد رفت و وجه امتیاز انجمن سینمای جوانان ایران نسبت به سایر موسسات آموزش فیلم‌سازی محیط دوستانه و حمایتی بین مجموعه انجمن، استادان و هنرجویان است.

علاقه مندان برای آگاهی از شرایط مورد نیاز برای تکمیل روند ثبت نام به پایگاه اطلاع رسانی انجمن سینمای جوانان تهران مراجعه کنند

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار