رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 3 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

یک تهیه‌کننده رادیو با اشاره به ساخت مستندهای رادیویی بیان کرد که اگرچه تولید این مستندها چالش‌های زیادی دارند اما به درک بهتر جامعه کمک می‌کنند. احسان زارع که تهیه‌کننده برنامه‌هایی مانند «روی خط ورزش»، «وقت اضافه»، «ورزش ایران» و «ایران یاران» در شبکه رادیویی ایران است، درباره حضور اثرش در نخستین جشنواره ملی مستند […]

یک تهیه‌کننده رادیو با اشاره به ساخت مستندهای رادیویی بیان کرد که اگرچه تولید این مستندها چالش‌های زیادی دارند اما به درک بهتر جامعه کمک می‌کنند.

احسان زارع که تهیه‌کننده برنامه‌هایی مانند «روی خط ورزش»، «وقت اضافه»، «ورزش ایران» و «ایران یاران» در شبکه رادیویی ایران است، درباره حضور اثرش در نخستین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک بیان کرد: در این جشنواره با مستند «به همین سادگی» و «کرو» شرکت کردم که مستند «به همین سادگی» درباره ازدواج سفید یا هم‌خانگی دختر و پسر بود که در خصوص این اتفاق هم با کسی که چنین تجربه‌ای را داشته گفتگویی انجام دادم.

وی ادامه داد: از لحاظ حقوقی، روانشناختی و روان‌شناسی این موضوع را بررسی کردم که شاید این مستند بتواند هم به کسانی که تصمیم‌گیرنده هستند و هم کسانی که چنین زندگی را تجربه می‌کنند، کمک کند.

ناشنوای موفق سوژه مستند رادیویی شده بود

زارع درباره مستند «کرو» از دیگر آثار رادیویی خود گفت: در این مستند موضوعی را توسط یکی از ناشنواهای کشورمان بررسی کردم و علیرغم شرایط و چالش‌هایی که این ناشنوا داشت، اما در مسیر موفقیت قرار گرفته بود و توانستیم به خوبی این موضوع را به مخاطب القا کنیم و جذابیت مستند هم همین بود که یک ناشنوا موفق آمده بود و سوژه مستند رادیویی شده بود.

وی ادامه داد: خدا را شکر مستند «به همین سادگی» توانسته بود جایزه بهترین مستند را در بخش مستند محض، کسب کند. «کرو» هم توانست جایزه سوم را در بخش مردمی به خودش اختصاص دهد که برای من بسیار جای خوشحالی بود.

این تهیه‌کننده رادیو با تاکید بر اینکه در دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک هم شرکت می‌کنم، به تاثیر برگزاری جشنواره برای برنامه‌سازان اشاره کرد و گفت: مستند، کار بسیار سخت و پیچیده است و باید بگویم که یکی از قالب‌های بسیار سخت، زمان‌بر و هزینه‌بر است. هر برنامه‌سازی که سراغ مستندسازی می‌آید واقعاً فداکاری می‌کند چون که چالش‌های خیلی زیادی دارد و حتی در مواقعی زندگی را هم دچار این چالش‌ها می‌کند.

با مستند، دیدگاه نسبت به مسائل اجتماعی، ورزشی و فرهنگی بازتر می‌شود

زارع درباره تاثیر ساخت مستند بر سازنده مستند گفت: مستندساز با ساخت برنامه مستند دیدگاه خودش نسبت به مسائل اجتماعی و حتی ورزشی و فرهنگی بازتر می‌شود. در کل مستندساز در هر زمینه‌ای که به ساخت مستند بپردازد در همان زمینه دید و نگاهش به آن مسئله خیلی بهتر، پربارتر و بازتر می‌شود و در نهایت راحت‌تر می‌تواند تصمیم بگیرد. این اتفاق برای خود من افتاده و با این مستندها توانستم بهتر جامعه را بشناسم.

این برنامه ساز در پایان درباره مراحل استخدامی‌اش در سازمان با توجه به برگزیده شدن آثارش در جشنواره گفت: مدارکی که لازم بوده را به معاونت نیروی انسانی دادیم و منتظر خبر از سوی آنها هستیم و امیدواریم هرچه زودتر این اتفاق بیفتند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار