رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

«تونی بری» بازیگر سریال خاطره‌انگیز «اسکیپی: کانگورو بیشه‌زار» در ۸۱ سالگی درگذشت. به نقل از هالیوود ریپورتر، تونی بری بازیگری که در فیلم استرالیا و سریال اسکیپی بازی کرده بود، در ۸۱ سالگی درگذشت. وی از بازیگران شناخته شده استرالیایی بود که نقشی طولانی در سریال درام زمان زندگی ما داشت. گایلن پرستون دوست بری که فیلمسازی نیوزیلندی است نوشت این بازیگر پس […]

«تونی بری» بازیگر سریال خاطره‌انگیز «اسکیپی: کانگورو بیشه‌زار» در ۸۱ سالگی درگذشت.

به نقل از هالیوود ریپورتر، تونی بری بازیگری که در فیلم استرالیا و سریال اسکیپی بازی کرده بود، در ۸۱ سالگی درگذشت.

وی از بازیگران شناخته شده استرالیایی بود که نقشی طولانی در سریال درام زمان زندگی ما داشت.

گایلن پرستون دوست بری که فیلمسازی نیوزیلندی است نوشت این بازیگر پس از یک بیماری طولانی از دنیا رفت. پرستون نوشت: او در نوع خود بی‌نظیر بود، مبارزی سرسخت برای افراد ضعیف و برای حقوق بومیان و به عنوان بخشی از برنامه‌های بازپروری در سیستم قضایی و محیط زیست کار می‌کرد.

بری که سال ۱۹۴۱ در کوئینزلند استرالیا به دنیا آمده بود، اولین نمایش خود را سال ۱۹۶۸ در سریال تلویزیونی اسکیپی: کانگورو بیشه‌زار انجام داد و پس از آن در برنامه‌های تلویزیونی مختلف استرالیا حضور یافت.

او اولین بازی بلند خود را در درام کوین جیمز دابسون به نام «درخت انبه» انجام داد و در سال‌های بعد در بیش از ۱۶۰ فیلم سینمایی و تلویزیونی بازی کرد. برجسته‌ترین نقش‌های سینمایی او عبارتند از: درام «پایان روز» ساخته کن هانام، «پسر کوچک گمشده» ساخته‌ تری بورک، فیلم تحسین‌شده فیلیپ نویس با عنوان «نیوز فرانت»، «فراتر از شک معقول» ساخته جان لینگ، «کوکاکولا کید» ساخته دوشان ماکاوایف، «انتقام بانو» ساخته پارک چان ووک و فیلم حماسه بزرگ باز لورمن «استرالیا» که سال ۲۰۰۸ در آن بازی کرد.

خاطره‌انگیزترین نقش بری در فیلم کمدی خداحافظ کیک خوک ساخته جف مورفی در سال ۱۹۸۱ بود که به یک نقطه عطف مهم در سینمای نیوزیلند بدل شد و موفقیت و تأثیر فرهنگی فیلم موجب شد تا او تنها استرالیایی تاریخ شود که تصویرش روی تمبر پستی نیوزیلند نقش بست.

از نقش‌های مهم و اخیر تلویزیونی وی نیز می‌توان از درام زمان زندگی‌های ما نام برد. سلامت وی سال ۲۰۱۳ در اواسط تولید سریال دچار بحران شد و این بازیگر پای چپ خود را پس از یک دهه مبارزه با ملانوما از دست داد. اما این موضوع او را متوقف نکرد و قطع عضو به سریال هم راه یافت و شخصیتی که وی نقشش را ایفا می‌کرد پس از تصادف پای خود را از دست داد و بری در دوران نقاهت دوباره جلوی دوربین رفت و دوباره راه رفتن را یاد گرفت.

وی از همان زمان با مشکلات بیماری در حال مقابله بود.

اسکیپی کانگوروی بوته زار مجموعه تلویزیونی محصول استرالیا بود که از ۱۹۶۵ تا ۱۹۶۸ تولید و در تلویزیون بسیاری از کشورهای جهان، از جمله ایران، پخش شد. این مجموعه کودکانه شرح ماجراهای یک کانگوروی شجاع (اسکیپی)، صاحب نوجوان او و جنگلبانان پارک ملی واراتا در دافیز فورست، نیوساوت ولز است. این مجموعه در سه فصل و مجموعاً در نود و یک قسمت تولید شد. جان مک‌کالوم سازنده این مجموعه در سال ۲۰۱۰ درگذشت.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار