رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

مهدی عطایی نقش برادر شهیدش را در دومین قسمت از مجموعه «بچه زرنگ» ایفا می‌کند. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ شیوه تولید این مجموعه، مستند درام (داکیودرام) است و در این قسمت به زندگی شهید مرتضی عطایی فرمانده گردان عمار تیپ فاطمیون می‌پردازد. مجموعه مستند داستانی «بچه زرنگ» با […]

مهدی عطایی نقش برادر شهیدش را در دومین قسمت از مجموعه «بچه زرنگ» ایفا می‌کند.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ شیوه تولید این مجموعه، مستند درام (داکیودرام) است و در این قسمت به زندگی شهید مرتضی عطایی فرمانده گردان عمار تیپ فاطمیون می‌پردازد.

مجموعه مستند داستانی «بچه زرنگ» با محوریت داستان ۸ تن از مدافعان حرم شهر مشهد که با روشی متفاوت به مناطق عملیاتی سوریه و عراق اعزام و در نهایت به شهادت رسیدند تولید شده و در هر قسمت سراغ زندگی یکی از این شهدا می‌رود.
شهید مدافع حرم حاج مرتضی عطایی فرمانده گردان عمار تیپ فاطمیون با نام ابوعلی در تیپ فاطمیون شناخته می‌شد. رشادت‌های ابوعلی در درگیری‌های تل قرین، تدمر، دیرالعدس، بصرالحریر، القراصی و خان‌طومان به عنوان جانشین تیپ عمار لشکر فاطمیون نام او را به کلمه‌ای رعب‌آفرین برای تکفیری‌ها تبدیل کرده بود.  در نهایت پس از رشادت‌های فراوان و چند بار مجروحیت های گوناگون، جانباز سرافراز مرتضی عطایی در ۲۱ شهریور ماه سال ۱۳۹۵ و همزمان با روز عرفه در منطقه لاذقیه به مقام رفیع شهادت نائل آمد و به یاران شهیدش پیوست.
عوامل این مجموعه عبارتند از: کارگردانان: محمد مهدی خالقی، داوود مرادیان،جواد علیزاده،حسین امانی، مجری طرح و تهیه کننده: ابوالفضل حاجتمند، نویسنده: عباس هادیان، مشاور کارگردان: هادی حاجتمند، مدیر تولید:محمد حسین غفرانی، مدیر برنامه ریزی و سرپرست گروه کارگردانی: فرشاد کلباسی، طراح صحنه و لباس : علی سنگینی، طراح چهره پردازی: شهرام توانایی، طراحی و ترکیب صدا: محمد حسین ابراهیمی، موسیقی: مسعود سخاوت‌دوست، مدیر صدابرداری: محسن طیبی، مدیرفیلمبرداری: ابراهیم رجبیان، تدوین: علی گورانی.
مجموعه «بچه زرنگ» به تهیه‌کنندگی ابوالفضل حاجتمند ساعت ۲۱:۱۵ از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود و بازپخش آن ساعت ۴۵ دقیقه بامداد، ۱۰:۰۰ و ۱۶:۱۵ روز بعد خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار