رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

دوره فیلم‌سازی مستند مقدماتی و پیشرفته با تدریس محمدصادق اسماعیلی و توسط انجمن سینمای جوانان دفتر ویژه تهران برگزار می‌شود. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، ثبت‌نام دوره فیلم‌سازی مستند مقدماتی و پیشرفته، توسط انجمن سینمای جوانان دفتر ویژه تهران آغاز شد. این دوره آموزشی که در دو […]

دوره فیلم‌سازی مستند مقدماتی و پیشرفته با تدریس محمدصادق اسماعیلی و توسط انجمن سینمای جوانان دفتر ویژه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، ثبت‌نام دوره فیلم‌سازی مستند مقدماتی و پیشرفته، توسط انجمن سینمای جوانان دفتر ویژه تهران آغاز شد.

این دوره آموزشی که در دو سطح مقدماتی و پیشرفته و در ۷۰ ساعت آموزشی، برنامه‌ریزی شده است، با شهریه ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و با تدریس محمدصادق اسماعیلی، برای علاقه‌مندان به سینمای مستند برگزار خواهد شد.

محمدصادق اسماعیلی، مستندساز و دانش‌آموخته فیلم‌سازی با گرایش فیلم مستند از دانشگاه صداوسیمای تهران، مدرس دانشگاه و انجمن سینمای جوانان ایران، عضو پیوسته انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند ایران است و داوری جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و عضو هیات انتخاب جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت را در کارنامه خود دارد.

این مستندساز که تاکنون فیلم‌های چون «بهزاد بدون مجوز»، «گلی گوران»، «پا تا پاروز»، «آشنگ»، «آدور»، «گیسلو» و… را کارگردانی کرده است، جوایز متعددی را از جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی کسب کرده است.

دوره فیلم‌سازی مستند مقدماتی و پیشرفته برای روزهای شنبه و دوشنبه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ برنامه‌ریزی شده است و لازم به ذکر است، هر کلاس یک روز در هفته برگزار خواهد شد و در صورت نیاز از روز دوم نیز استفاده می‌شود.

سرفصل‌ها و محتواهای دوره فیلم‌سازی مستند مقدماتی و پیشرفته شامل مفاد زیر است:

– تعاریف کلاسیک و مدرن سینمای مستند
– انواع فیلم مستند به لحاظ شکل شناسی و گونه شناسی
– شیوه های روایت در سینمای مستند (بیل نیکولز)
– نحوه پروپوزال نویسی فیلم مستند
– لاگ لاین نویسی در فیلم مستند
– تعریف درام و چگونگی شکلگیری آن در سینمای مستند
– نحوه شکلگیری فرضیه های دراماتیک در فیلم مستند
– نوع برخورد و مواجهه دوربین با پورتاگونیست در سینمای مستند
– مولفه های انتخاب پورتاگونیست در سینمای مستند
– راوی در فیلم مستند کیست؟
– در فیلم مستند از کارگردان چه می خواهیم؟
– زیرمتن در فیلم مستند
– صدا و صداگذاری در فیلم مستند
– نحوه ارائه پیچینگ فیلم مستند
– جایگاه مصاحبه و تکنیکهای مصاحبه در سینمای مستند

لازم به ذکر است، قبل از شروع کلاس و ثبت‌نام قطعی هنرجویان، روز دوشنبه ۱۹ دی‌ماه ساعت ۱۵ جلسه معارفه کلاس توسط مدرس در محل دفتر انجام می‌شود و برای حضور در جلسه معارفه تماس با دفتر و پیش ثبت‌نام ضروری است.

علاقمندان برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر بایستی با شماره تماس‌های دفتر ویژه تهران که شامل ۰۲۱۸۸۸۰۲۸۷۷ و ۰۲۱۸۸۸۹۲۹۴۳ است، در ساعات اداری تماس گرفته و یا به آدرس دفتر به نشانی میدان فردوسی، خ استاد نجات الهی جنوبی (ویلا)، جنب پارک ورشو، کوچه ششم، پلاک یازده مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار