رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

مهدی مطهر تهیه‌کننده سینما و مستندساز از تلاش برای ساخت یک فیلم سینمایی درباره پرویز دهداری سرمربی فقید تیم ملی فوتبال ایران خبر داد. مهدی مطهر تهیه‌کننده سینما که عمدتاً سابقه ساخت آثار مستند را دارد و پس از تهیه‌کنندگی فیلم سینمایی «آگوست» و حضور در فیلم سینمایی «منصور» به‌عنوان مجری طرح، حالا سراغ سومین […]

مهدی مطهر تهیه‌کننده سینما و مستندساز از تلاش برای ساخت یک فیلم سینمایی درباره پرویز دهداری سرمربی فقید تیم ملی فوتبال ایران خبر داد.

مهدی مطهر تهیه‌کننده سینما که عمدتاً سابقه ساخت آثار مستند را دارد و پس از تهیه‌کنندگی فیلم سینمایی «آگوست» و حضور در فیلم سینمایی «منصور» به‌عنوان مجری طرح، حالا سراغ سومین تجربه سینمایی خود رفته است درباره تازه‌ترین فیلم سینمایی که در دست دارد، گفت: این روزها مشغول فراهم آوردن مقدمات ساخت یک فیلم سینمایی درباره پرویز دهداری سرمربی فقید تیم ملی هستیم که نتیجه دو سال پژوهش و تحقیق مداوم است و در حال حاضر در مرحله فیلمنامه قرار دارد. نکته مهم درباره این اثر تلاش برای روایت زندگی دهداری به‌عنوان یک بازیکن فوتبال و سرمربی تیم ملی به عنوان یک الگوی ورزشی و اخلاقی در ورزش ایران است.

وی ادامه داد: دهداری در دو مقطع مربی تیم ملی فوتبال بوده که دوره دوم حضور او در تیم ملی ایران همزمان با سال‌های دفاع مقدس است که دقیقاً همین دوران درام قصه و فیلم ما را می‌سازد. روزهایی که بازیکنان اصلی و ستاره‌های فوتبال ایران همگی از حضور در تیم استعفا دادند و دهداری با همراهی دستیارانش علی‌رغم زمان کمی که داشتند به بازسازی تیم ملی می‌پردازند. من معتقدم این فیلم در مقطع زمانی فعلی می‌تواند معنادار و راهگشا باشد. ضمن اینکه به دنبال جذب سرمایه گذار برای این فیلم سینمایی هستیم.

این مستندساز در بخش دیگر از صحبت‌هایش درباره ساخت ۲ مجموعه مستند در فضای بین‌الملل عنوان کرد: مجموعه مستندی با نام «ذائقه» را در دست تولید داریم که درباره تنوع ذائقه غذایی در ایران و همچنین در میان همسایگان ایران است و تا امروز ضبط آن در کشورهای عراق و سوریه به پایان رسیده است و به زودی تصویربرداری آن در لبنان آغاز می‌شود.

تهیه‌کننده مستند «مهین» افزود: همچنین مجموعه مستند دیگری با عنوان «اهل قبور» در میانه‌های تولید است و در آن به آداب سوگواری در کشورهای همسایه ایران و قبرستان‌های جهان اسلام می‌پردازیم. شاید ساخت مستندی با چنین موضوعی کمی عجیب به نظر برسد ولی زمانی که با شیوه‌های گوناگون سوگواری و حتی آداب خاص دفن درگذشتگان در کشورها و مناطق مختلف مواجه می‌شویم، پرداخت به آن و به تصویر کشیدن آن‌ها می‌تواند برای مخاطب جالب و یا قابل تامل باشد.

مطهر در پایان از ساخت مستند دیگری پس از «۷۲ ساعت» و درباره ترور سیزدهم دی ماه ۱۳۹۸ و شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس خبر داد و گفت: این مستند برخلاف «۷۲ ساعت» که روایت سه روز پایانی زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی بود، نگاهی جزیی و دقیق به ماه‌های منتهی به شهادت ابومهدی المهندس دارد و در حال حاضر در روزهای پایانی تولید است و به زودی آماده نمایش خواهد شد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار