رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April

شبکه فراتر دو فیلم مستند را در روز ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن تقدیم نگاه مخاطبان خود می‌کند. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ فیلم مستند «غواصی با دلفین‌ها» جمعه ۲۳ دی، در ساعت ۲۲:۰۰ از شبکه فراتر پخش خواهد شد. مستند «غواصی با دلفین‌ها» محصول ۲۰۲۰ است که […]

شبکه فراتر دو فیلم مستند را در روز ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن تقدیم نگاه مخاطبان خود می‌کند.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ فیلم مستند «غواصی با دلفین‌ها» جمعه ۲۳ دی، در ساعت ۲۲:۰۰ از شبکه فراتر پخش خواهد شد.

مستند «غواصی با دلفین‌ها» محصول ۲۰۲۰ است که پس از ساخت فیلم تپه مرجانی دلفین در سال ۲۰۱۸ اقدام به ساخت این مستند جدید شد. در این فیلم از موج‌سواری با دلفین‌ها در آفریقای جنوبی گرفته تا رقص با نهنگ‌های گوژپشت در هاوایی، فیلمسازان تمام تلاش خود را در اعماق دریاها می‌کنند تا رازهای اقیانوس را روشن کنند…

فیلم کوتاه و مستند «پریزاد» به نویسندگی و کارگردانی «مهدی ایمانی شهمیری» که حکایت مصوری از زندگی بانوی مسنی به نام «کشور جعفری» است که درحال بافتن گلیج، سرگذشت دختر زیبایی به نام پریزاد را بازگو می‌کند و شیوه بافت و نقشه گلیج را توضیح می‌دهد.

این فیلم که به سفارش معاونت امور استان‌ها در سیمای مرکز سمنان تهیه شده است، در روز جمعه ۲۳ دی در دو نوبت ساعت ۱۱ و ۱۹:۳۰ از این شبکه پخش می‌شود.

مستند «پریزاد»، با حضور در ۱۰ جشنواره ملی و بین‌المللی معتبر در سراسر جهان، موفق به کسب ۷ جایزه و ۲ لوح افتخار در جشنواره‌های بین‌المللی و ۲ نامزدی در جشنواره‌های ملی کشور شده است که از جمله این جوایز می‌توان به نشان «دون کیشوت» از شصت و دومین جشنواره کراکوف لهستان و جایزه spicial mention از سی و ششمین جشنواره فریبورگ سوئیس و لوح افتخار و جایزه بهترین مستند هشتمین دوره جشنواره Dl Cinema Povero ایتالیا اشاره کرد.

گفتنی است این دو مستند با کیفیت ۴K-HDR پخش می شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار