رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
  • شنبه 24 دی 1401 - 12:19
  • کد خبر : 114219
  • تئاتر
  • چاپ خبر : «موشمرگی» در راه تئاتر شهرزاد

سهاب محبعلی قصد دارد از ۴ بهمن نمایش «موشمرگی» را که بر اساس اتفاقی واقعی شکل گرفته است، در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه ببرد. سهاب محبعلی که قرار است در مقام نویسنده و کارگردان، نمایش «موشمرگی» را از ۴ بهمن در سالن شماره ۳ پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه ببرد، درباره این اثر نمایشی […]

سهاب محبعلی قصد دارد از ۴ بهمن نمایش «موشمرگی» را که بر اساس اتفاقی واقعی شکل گرفته است، در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه ببرد.

سهاب محبعلی که قرار است در مقام نویسنده و کارگردان، نمایش «موشمرگی» را از ۴ بهمن در سالن شماره ۳ پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه ببرد، درباره این اثر نمایشی گفت: نمایش «موشمرگی» بر اساس اتفاقی واقعی و جنایتی خانگی در اتریش که طی آن پدری ۲۴ سال دختر خود را در زیرزمین خانه حبس و مورد آزار و اذیت قرار داد، شکل گرفته است. داستان برگرفته از آن اتفاق است اما با نگاه شخصی اجرا می‌شود.

وی درباره روند تولید این اثر نمایشی، یادآور شد: از تابستان سال جاری تمرین‌های «موشمرگی» را شروع کردیم و در ابتدا قرار بود در ماه آبان نمایش را اجرا کنیم اما به دلیل اصلاحیه‌هایی که برای کار پیش آمده و همچنین شرایط و وضعیت تئاتر در فصل پاییز، تصمیم گرفتیم اثر را در ماه بهمن روی صحنه ببریم.

محبعلی تأکید کرد: خیلی شرایط برای اجرا ایده‌آل نیست اما ترجیح دادیم حرف‌مان را با تئاتر بزنیم زیرا زبان ما اگر در دایره هنرمندان قرار داشته باشیم، تئاتر است.

کارگردان نمایش «موشمرگی» در پایان سخنان خود درباره وضعیت اجرای تئاتر در شرایط فعلی که تبلیغات و گیشه تئاتر وضعیتی نامطلوب دارد، تصریح کرد: تئاترهای مستقل هیچ حمایتی نمی‌شوند و در بخش خصوصی نیز هزینه‌ها سنگین است. حرفی که با نمایش خود داریم برای الان است و از این رو باید حرف‌مان را الان بزنیم وگرنه مشمول زمان و تاریخ مصرف می‌شود. امیدواریم مردم هم به تماشای اثر ما بنشینند.

در این نمایش محمدرضا حسن‌زاده، سحر گلشیرازی، شقایق عزیزی، نوشین طیاری، فرانک ظاهری، مه‌نیا قاسمی، مهدی طایفه عباسی و آتنا دولت آبادی بازی کرده‌اند.

از دیگر عوامل نمایش «موشمرگی» می‌توان به لیلی مهدوی مشاور کارگردان، مریم امیرپور و فائزه ثنایی دستیاران کارگردان، الهه وکیلی منشی صحنه، حامد مصلایی طراح صحنه و مدیر هنری و شبنم علایی عکاس اشاره کرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار