رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

برنامه تخصصی «نقد سینما» با رویکرد بررسی آثار و فیلم های چهل و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر از فردا دوازدهم بهمن ماه به روی آنتن شبکه چهار سیما می رود. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، یوسف بچاری تهیه کننده «نقد سینما» درباره این برنامه گفت: « نقد سینما» […]

برنامه تخصصی «نقد سینما» با رویکرد بررسی آثار و فیلم های چهل و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر از فردا دوازدهم بهمن ماه به روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، یوسف بچاری تهیه کننده «نقد سینما» درباره این برنامه گفت: « نقد سینما» ویژه چهل و چهارمین جشنواره فیلم فجر از ۱۲ بهمن ماه هر شب در ایام دهه فجر ساعت ۲۱:۳۰ تا ۲۳ به صورت زنده از شبکه چهار سیما به روی آنتن می رود.

وی تصریح کرد: این برنامه از دو بخش اصلی تشکیل شده است. یک بخش که موضوعات روز جشنواره است که نقد و بررسی فیلم های روز با حضور عوامل و دست اندرکاران چهل و چهارمین جشنواره فیلم فجر است. همچنین کارشناسان و منتقدانی هم که فیلم را مشاهده کردند به نقد و بررسی فیلم های همان روز جشنواره  فجر می پردازند. در این بخش اخبار و انعکاس رویدادهای جشنواره هم بازگو خواهد شد.

بخش دوم برنامه، شامل میزهای تخصصی است که امیررضا مافی اجرای آن را بر عهده دارد. در این بخش اکبر نبوی از چهرهای فرهنگی شناخته شده، نویسنده و پژوهشگر حوزه سینمای کشور به عنوان مهمان ثابت و همچنین دیگر چهره های فرهنگی و هنری درباره موضوعات مختلف بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

بچاری ادامه داد: محورهای میز تخصصی بیش تر در حوزه های نظری سینما خواهد بود. موضوعاتی همچون سیاست و سینما، سیاستگذاری در سینما، اقتصاد و سینما، قهرمان در سینمای ایران، جشنواره های خارجی و تاثیر آن ها بر جریان سینمای کشورمان مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

به گفته بچاری، «نقد سینما» اخبار مربوط به اختتامیه جشنواره فجر را هم پوشش خواهد داد.

«نقد سینما» با مشارکت حوزه هنری و شبکه چهار سیما تهیه شده و قرار است از «خانه جشنواره» واقع در محل پردیس ملت به صورت زنده از شبکه چهار پخش می شود.

گفتنی است «نقد سینما» تا سال ۱۳۹۹ از برنامه های شاخص شبکه پنج سیما بود اما به منظور محتوایی تر و تخصصی تر شدن در چند سال اخیر از شبکه چهار پخش می شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار