رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 12 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April

امیرحسین مدرس بازیگر و مجری با اشاره به عوامل موفقیت یک برنامه رادیویی عنوان کرد که متن خوب و اجرای درست مهمترین این عوامل است. امیرحسین مدرس مجری، نویسنده و پژوهشگر به عنوان عضو هیات داوران اولین دوره جشنواره «زیر چتر لبخند» درباره برگزاری دومین دوره آن بیان کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی در رادیو حرکت […]

امیرحسین مدرس بازیگر و مجری با اشاره به عوامل موفقیت یک برنامه رادیویی عنوان کرد که متن خوب و اجرای درست مهمترین این عوامل است.

امیرحسین مدرس مجری، نویسنده و پژوهشگر به عنوان عضو هیات داوران اولین دوره جشنواره «زیر چتر لبخند» درباره برگزاری دومین دوره آن بیان کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی در رادیو حرکت بسیار خوبی است و انتخاب «رادیو صبا» به عنوان متولی این جشنواره بهترین گزینه و انتخابی درست بوده است.

وی رادیو را هنوز رسانه مورد اعتماد مردم دانست و گفت: این مسئله باعث می‌شود مسئولیت و کار رادیو برای جذب و حفظ مخاطب بیشتر شود و لازمه آن استفاده از نیروهای جوان و خلاقی است که با تولید برنامه‌های جدید در قالب‌های نو در این مسیر قدم بردارند، برگزاری جشنواره‌ها بهترین فرصت برای شناسایی استعدادهای نهفته در بین افراد حرفه‌ای و مردم عادی است و جشنواره طنز رادیو بهترین فرصت برای جمع شدن طنازان «زیر چتر لبخند» است.

بازیگر طنز رادیو و تلویزیون توصیه‌هایی برای شرکت کنندگان این جشنواره داشت و عنوان کرد: شرکت کنندگان این جشنواره هر چه در انتخاب موضوع دقت بیشتری داشته باشند و از موضوعات تازه و غیر تکراری استفاده کنند و آن را در قالب نوگرایانه ارائه کنند احتمال موفقیت بیشتری دارند و توجه مخاطبان و داوران را به خود جلب خواهند کرد.

وی افزود: موضوعات تکراری و کلیشه‌ای که هزاران بار به آن پرداخته شده است، شانس موفقیت کمتری دارد، البته نگاه نو و ارائه اثر به صورت خلاقانه می‌تواند یک اثر را ماندگار کند.

مدرس اظهار کرد: خاطرم هست در جشنواره سال گذشته اثری از مرکز قزوین با موضوع تکراری آلودگی هوا در قالب گفتگوی «کلاغ و درخت» ارسال شد، این اثر به گونه‌ای زیبا به یک موضوع تکراری پرداخته بود که هنوز در ذهن من ماندگار شده است، کار طنز این است که یک موضوع یا پیام را به گونه‌ای با ظرافت و طنازی بیان کند که در ذهن شنونده ماندگار شود.

این مجری به شرکت کنندگان جشنواره توصیه کرد که از تولید آثار طولانی بپرهیزند و بیان کرد: در رادیو و طنز اختصار و کوتاه گویی اهمیت بسیاری دارد، یک لطیفه زمانی می‌تواند خنده بر لب مخاطب بنشاند که طولانی نشود.

وی در ادامه بیان کرد: انتخاب متن خوب از اساسی‌ترین پایه‌های موفقیت در رسانه است، یکی از مهمترین عامل‌های موفقیت هر برنامه داشتن متن خوب البته در کنار آن اجرای درست است.

آیین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان دومین دوره جشنواره «زیر چتر لبخند» ۱۵ اسفند ماه برگزار خواهد شد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار