رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ محرم ۱۴۴۶
  • 2024 Thursday 25 July

در اینکه علی نصیریان بازیگر بی بدیلی است و همچنان در این سن و سال توان و ظرفیت های فوق العاده ای دارد تردیدی نیست اما اینکه بخواهیم فیلمی بسازیم که او به دلیل این سابقه، ۸۰ و چند دقیقه بار اثر را به دوش بکشد؛ به زعم نگارنده فی نفسه نمی تواند باعث جذابیت […]

در اینکه علی نصیریان بازیگر بی بدیلی است و همچنان در این سن و سال توان و ظرفیت های فوق العاده ای دارد تردیدی نیست اما اینکه بخواهیم فیلمی بسازیم که او به دلیل این سابقه، ۸۰ و چند دقیقه بار اثر را به دوش بکشد؛ به زعم نگارنده فی نفسه نمی تواند باعث جذابیت و تعقیب مخاطب گردد.
در «هفت بهار نارنج» با یک موقعیت طرفیم که بدون هر نوع افت و خیز و اضافه شدن رویداد و یا واقعه ای صرفاً برپایه مجموعه ای دیالوگ به پیش که نه، بلکه در همان نقطه آغازین متوقف می ماند و حتی آوازهای گاه و بی گاه نصیریان نیز مانع از کندی و رخوت حاکم بر فیلم نمی شود. از جمله امتیازهای اندک فیلم فیلمبرداری و قاب های چشم نواز و حرکت های دوربین فیلمبردار (کارگردان) است که گویا در زمینه تصویر تمرکز بیشتری داشته تا کارگردانی.
وجود کاراکترهایی همچون هومن حاجی عبداللهی و یا فرهاد آئیش فاقد هر نوع تاثیر بر روند فیلم اند و می توانند به راحتی حذف گردند.

هفت بهار نارنج به عنوان یک فیلم تلویزیونی برای پخش عصرگاهی یک بعد از ظهر آدینه گزینه بهتری است تا روی پرده جشنواره فیلم فجر، موضوعی که گویا در نظر فیلمساز کاملاً برعکس بوده است.

سینماخانه / حمید عبدالحسینی

در همین زمینه بخوانید: 

(۲۴) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر ۴۱؛ «هفت بهار نارنج»

(۲۳) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر ۴۱؛ «هوک»

(۲۲) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر ۴۱؛ «کت چرمی»

(۲۱) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر ۴۱؛ «کت چرمی»

(۲۰) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر ۴۱؛ «بعد از رفتن»

(۱۹) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر ۴۱؛ «کت چرمی»

(۱۸) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر ۴۱؛ «هوک»

(۱۷) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر ۴۱؛ «چرا گریه نمی کنی؟»

(۱۶) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر ۴۱؛ «پرونده باز است»

(۱۵) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر ۴۱؛ «سرهنگ ثریا»

(۱۴) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر ۴۱؛ «عطرآلود»

(۱۳) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر ۴۱؛ «سرهنگ ثریا»

(۱۲) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر ۴۱؛ «سرهنگ ثریا»

 

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار