- سه شنبه 18 بهمن 1401 - 09:53
- کد خبر : 116015
- سینمای ایران

برای کارگردانی که صحنه زنی را در کارنامه کاری اش دارد؛ «روایت ناتمام سیما» یک گام به عقب است. فیلمنامه مدام بر یک محور دور می زند و قصه و یا به عبارت بهتر ایده را فقط در طول اضافه می کند و نتیجه اش جز یک فیلم فربه، سنگین و ملال آور چیز دیگری […]
برای کارگردانی که صحنه زنی را در کارنامه کاری اش دارد؛ «روایت ناتمام سیما» یک گام به عقب است. فیلمنامه مدام بر یک محور دور می زند و قصه و یا به عبارت بهتر ایده را فقط در طول اضافه می کند و نتیجه اش جز یک فیلم فربه، سنگین و ملال آور چیز دیگری نیست.
شخصیت ها پرداخت درستی ندارند و در سطح باقی می مانند و قطعاً این روند بر کار بازیگران و عدم باورپذیری آنها نیز تاثیر می گذارد.
تا دقیقه ۶۰ هنوز نمی دانیم سیما کیست و موضوع از چه قرار است و از طرفی با آنچه از هیبت مهران احمدی و جنس بازی اش می بینیم یا درگذشته دیده ایم؛ همه چیز مشخص و رو است و باقی صحنه ها و سکانس ها و حتی آدم ها مثل مادر (مریم سعادت) برای توضیح و تفسیر و یا دادن اطلاعات به تماشاگر ایجاد گردیده اند.
پایان بندی فیلم نیز شعارگونه و بی اساس است و ناتمام بودن کلیت فیلم را برجسته می کند.
سینماخانه / حمید عبدالحسینی
در همین زمینه بخوانید:
نظرات